• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 21 اسفند 1398
کد مطلب : 96887
+
-

استقلال غرق در بحران؛ فتح‌الله‌زاده استعفا می‌دهد؟

امیرحسین اعظمی|  
پس از استعفای محمدحسن انصاری‌فرد، از سمت مدیرعاملی پرسپولیس، حالا علی فتح‌الله‌زاده هم به فکر استعفا از سمتش در استقلال افتاده است. ظاهرا بحران مالی آبی‌پوشان و بدهی‌های این باشگاه علت اصلی این تصمیم فتح‌الله‌زاده است. بازیکنان استقلال هنوز مبالغی از این فصل و فصل گذشته و حتی 2 فصل پیش هم از این باشگاه طلبکارند. از طرفی خارجی‌های استقلال هم پرداخت منظمی ندارند و به فکر جدایی از این تیم افتاده‌اند. پرونده گادوین منشا (۴۲‌هزاردلار)، سرور جپاروف (۹۰ هزار دلار)، بویان، وینفرد شفر (۵۵۰ هزار دلار)، استراماچونی و دستیارانش، پادووانی و باشگاه پاختاکور (به خاطر رضایتنامه ایسما) تنها بخشی از بدهی‌های مالی سنگین این باشگاه هستند. این در حالی است که به گفته فتح‌الله‌زاده، منابع درآمدی باشگاه تا چند سال آینده هم پیش‌خور شده‌اند و پولی در بساط باشگاه نیست. به همین دلیل سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال به فکر استعفا افتاده است. باشگاه البته راه‌حلی برای برون‌رفت از این بحران ندارد و فتح‌الله‌زاده چاره را در ترک باشگاه می‌بیند.

   انتقاد خطیر
فتح‌الله‌زاده تصور می‌کرد وزارت ورزش و جوانان به کمک او خواهد آمد اما حجم بدهی‌ها آنقدر زیاد است که خود فتح‌الله‌زاده از آن شوکه شده است. البته او بنای مقاومت کردن داشت اما حلقه محاصره طلبکار‌ها تنگ‌تر از آن چیزی است که سرپرست مدیرعاملی استقلال فکرش را می‌کرد. باید دید در روزهای آینده چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد. جالب اینجاست که در این شرایط علی خطیر، معاون پیشین باشگاه استقلال هم دیروز در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی از فتح‌الله‌زاده انتقاد کرد. او در قسمتی از حرف‌هایش گفت: «صحبت من با آقای فتح‌الله‌زاده این است که ایشان قبل از اینکه به استقلال بیاید می‌گفت من گله نمی‌کنم و به مدیران قبلی باشگاه اعتراض نمی‌کنم و به‌کار خودم اعتقاد دارم، ولی وقتی به باشگاه استقلال آمد، متأسفانه برخلاف وعده‌هایش در فضای پوپولیستی قرار گرفت و با هواداران بازی می‌کند. امیدوارم این صحبت‌ها، صحبت‌های فتح‌الله‌زاده نباشد و همانطور که گفت می‌آیم مشکلات استقلال را حل می‌کنم و آدم اجرایی هستم، کارش را انجام دهد و از همان دست چک معروفی که دارد برای حل مشکلات استقلال استفاده کند.»

   درخواست مهلت از جپاروف و CAS
باشگاه استقلال، 2 پرونده قطعی در فیفا دارد که براساس آن باید مطالبات 90هزار دلاری سرور جپاروف را تا تاریخ 22اسفند سال‌جاری و 42هزار دلاری گادوین منشا را تا 4فروردین سال 99 پرداخت کند. فیفا در این دو مورد تأکید کرده که درصورت عدم‌پرداخت بدهی، باشگاه استقلال علاوه بر جریمه، از 2 پنجره نقل و انتقالاتی محروم خواهد شد. آخرین اخبار حاکی از آن است که باشگاه استقلال از جپاروف تا پایان فروردین سال99 مهلت گرفت. طبق قوانین فیفا، درصورتی که رأی به سود شخصی اعلام شود و آن فرد به فیفا شکایتی دیگر نکند، باشگاه مدنظر فرصت دارد برای فرار از محرومیت در تاریخ مهلت داده شده، مطالبات شخص را پرداخت کند.
از طرفی باشگاه استقلال تا دیروز فرصت داشت تا 18هزار فرانک هزینه دادرسی شکایت از بویان نایدونف، هافبک مقدونیه‌ای پیشین خود را به دادگاه ورزشی (CAS) بپردازد. از آنجا که استقلالی‌ها پولی ندارند، در نامه‌ای به این دادگاه خواهان فرصت برای پرداخت پول شدند. هنوز دادگاه CAS پاسخی به درخواست استقلالی‌ها نداده است. درصورتی که این دادگاه با درخواست استقلال برای پرداخت مهلت پول موافقت نکند، رأی پرونده بویان قابل اجرا خواهد بود و باشگاه استقلال باید طلب 300هزار دلاری این بازیکن را بپردازد. استقلال این روزها غرق در بحران است. باید دید آیا فتح‌الله‌زاده در نهایت تصمیم به استعفا خواهد گرفت یا اینکه اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید