• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 21 اسفند 1398
کد مطلب : 96885
+
-

دوگانه هیأت مدیره - انصاری‌فرد چقدردرست است؟

پژمان راهبر|
 بیایید درباره بعضی تصمیم‌های مهم حرف بزنیم: پرداخت نکردن پول به برانکو، ‌استخدام سرمربی خارجی گران‌قیمت، جذب جونیور براندائو، جدایی سرمربی و استخدام یحیی با رکورد پرداخت رضایتنامه و انتقال استوکس و اوساگوانا و...
پرسپولیس بهترین سرمایه انسانی باشگاهی در ایران را دارد و در عین حال در مرز ورشکستگی‌است. تیمی که در آستانه چهارمین قهرمانی لیگ است اما یک ریال بابت عناوین به جیب نمی‌زند. لیگ بی‌پاداش و بدون حق پخش و تبلیغات. در عین حال از درآمدهای روز مسابقه هم خبری نیست و بلیت‌فروشی هم تقریبا هیچ اما در عین حال، رژیم مالی باشگاه و شخص مدیرعامل در شرایط تأثیرگذار است.
به این فکر کنید که باشگاهی با مشکلات مالی شدید پرسپولیس برای 2مهاجم (که خریدشان آنچنان حیاتی نبود) نزدیک به 700هزار دلار هزینه کرد. همچنین هزینه استخدام مربی جدید؛ نزدیک به 500هزار دلار (یک رکورد). همچنین باشگاه به جای پرداخت به‌موقع پول به کالدرون، از او یک شاکی حقوقی جدید ساخت درحالی‌که قرارداد طوری تنظیم شده بود که پرسپولیس می‌توانست دست بالا را داشته باشد. آنچه در پایان کار برانکو در ایران رخ داد نیز بی‌سابقه بود. اینکه سرمربی محبوب بعد از 3قهرمانی به فیفا شکایت ببرد.
مورد شگفت‌انگیز دیگر هم ماریو بودیمیر است. چرا مدیرعامل وقت پرسپولیس(عرب) هیچ فعالیت کارسازی در جهت جلب نظر او و بستن و فسخ قرارداد انجام نداد؟ موضوع دیگر؛ پرسپولیس با وجود در اختیار داشتن جمعی از بهترین حمله‌وران ایران چرا نزدیک به 1.2میلیون دلار صرف خرید مهاجم در 2پنجره کرد؟
آقای انصاری‌‌فرد ادعای عجیبش در قرارداد با شرکت آتیه‌پرداز را تکرار کرد. اینکه آینده پرسپولیس با یک اپلیکیشن بیمه شده و همه مخارج از این طریق پرداخت می‌شود اما اینکه یک اپ با نصب محدود تا چه حد می‌تواند درآمد به باشگاه سرازیر کند، نکته مهمی است.شاید اسنپ هم نتواند! پس در باشگاه خوش‌خیالی عجیب و عظیمی در جریان بوده و قراردادهای بی‌محابا به اتکای همین ارقام خیالی و کیلویی است.
برگردیم به خانه اول؛ دوگانه مدیرعامل - هیأت مدیره وجود ندارد. هر دو طرف به یک اندازه در بی‌تدبیری‌ها سهیم‌اند. اما جلوتر از اینها، کلیت فوتبال باشگاهی در ایران. بیایید بپذیریم که با این مدیریت و با این بینش کلی فوتبال باشگاهی ایران از این جلوتر نخواهد رفت. انگار هرچه که آب نشت کرده از سوراخ‌های قایق را بیرون ریختیم افاقه نکرد و باید آماده غرق شدن این تایتانیک ناقص‌الخلقه باشیم.
مهم‌ترین سرگرمی ما که صدای مالش کفگیرش به ته دیگ ترسناک است. اتفاقا چه خوب که استعفای محمدحسن انصاری‌فرد در شبی مطرح شد که بحث برنامه فوتبال برتر اساسنامه فدراسیون فوتبال بود؛ فدراسیونی که انتخاباتش به واسطه موضوع قدیمی و همیشگی دخالت دولت به تعویق می‌افتد؛ فدراسیونی که هرگز راه‌حلی برای نجات فوتبال و کمک به باشگاه‌ها نداشته... البته کمک که هیچ،کاش اقلا بتواند تنبان خود را نگه دارد! و دولت و وزارت؛ این وضع استقلال و پرسپولیس دو باشگاهی است که همیشه به اداره متفاوت آن در دوره آقای سلطانی‌فر بالیده‌اید. بفرمایید این ورشکستگی و درماندگی و نفاق و دربدری را تحویل بگیرید و در تالار افتخارات تاکسیدرمی‌اش کنید.
منبع: توییتر سردبیر سایت ورزش3

این خبر را به اشتراک بگذارید