• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 21 اسفند 1398
کد مطلب : 96877
+
-

منهای فوتبال

  لغو میزبانی ایران از ۳رویداد بین‌المللی تکواندو به‌دلیل کرونا
دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا (G1)، سی‌و‌یکمین دوره مسابقات جام فجر (G1) و سومین دوره مسابقات آزاد آسیایی (G1) براساس تقویم فدراسیون جهانی تکواندو قرار بود از ۲۸ فروردین تا ۴ اردیبهشت سال آینده در جزیره کیش برگزار شود. با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و به‌منظور حفظ سلامتی و آرامش خاطر جامعه، با درخواست اتحادیه تکواندو آسیا این مسابقات به تعویق افتاد. پیش از این رقابت‌های قهرمانی آسیا در اسفندماه به میزبانی لبنان و همچنین مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰‌ توکیو در قاره آسیا نیز به‌علت شیوع کرونا به تعویق افتاد.

  مسابقات تیراندازی آزمایشی المپیک لغو شد
فدراسیون جهانی تیراندازی در پی شیوع ویروس کرونا و به‌منظور حفظ سلامت ورزشکاران و مسئولان و با تصمیم کمیته برگزار‌کننده مسابقات آزمایشی المپیک را لغو کرد. این مسابقات قرار بود از 28فروردین‌ماه تا 7اردیبهشت‌ماه در توکیو ژاپن برگزار شود. همچنین درصورت تأیید IOC، احتمالا مسابقات جهانی تیراندازی در مونیخ آلمان و باکو آذربایجان تحت تغییر زمانی قرار خواهد گرفت.

  تأخیر چندماهه در برگزاری بازی‌های المپیک
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان درباره شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و تأثیر آن در برگزاری بازی‌های المپیک توکیو گفت: «براساس برنامه‌ریزی که انجام شده بود، مسابقات المپیک قرار بود از سوم مردادماه آغاز شود و حدود 15‌روز به طول انجامد. قبل از آن هم در رشته‌های مختلف مسابقات انتخابی و کسب سهمیه بایستی برگزار می‌شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا مسابقات انتخابی الان در بسیاری از کشورها به تأخیر افتاده است. با توجه به این شرایط احتمالا با یک تأخیر چند‌ماهه در برگزاری بازی‌های المپیک‌٢٠٢٠ توکیو مواجه خواهیم بود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید