• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 21 اسفند 1398
کد مطلب : 96858
+
-

تمدید مهلت پرداخت قبوض آب و برق تا آخر اردیبهشت

توانیر و آبفا در2 اطلاعیه جداگانه، با هدف کاهش احتمال شیوع کرونا، به مشترکان آب و برق مهلت دادند قبوض خود را تا پایان اردیبهشت 99پرداخت کنند


این روزها شهروندان نگران از خطرات شیوع ویروس کرونا، اضطراب دیگری هم دارند که چگونه هزینه‌های خود را مدیریت کنند. پس از تصمیم شورای پول و اعتبار مبنی به تعویق انداختن اقساط بدهکاران بانکی تا اردیبهشت سال آینده، ارسال پیامک قبوض آب و برق این دغدغه را برای شهروندان ایجاد کرده که ممکن است در صورت پرداخت نکردن هزینه، آب و برق مصرفی‌شان قطع شود. پیش از این وزیر نیرو از اعلام آمادگی این وزارتخانه برای دریافت هزینه آب و برق مصرفی مردم و مشترکان تجاری کوچک و متوسط، به‌ویژه کسب‌وکارهای خرد آسیب‌دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا خبر داده بود. دیروز سرانجام شرکت‌های توانیر و آب و فاضلاب کشور در 2اطلاعیه جداگانه با هدف کاهش حداکثری مراجعه مشترکان به شرکت‌های برق و آبفا در شهر و روستا تمهیدات ویژه را برای ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری معرفی کردند و در یک تصمیم واحد به مشترکان آب و فاضلاب و برق مهلت دادند تا قبوض آب و برق خود را تا پایان اردیبهشت 99پرداخت کنند. این تصمیم‌ها با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و البته کاهش هزینه خانوار‌ها از طریق تأخیر در دریافت هزینه آب و برق مصرفی اجرایی می‌شود.
به گزارش همشهری، حمیدرضا جانباز، مدیرعامل آبفای کشور در دستوری خطاب به مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب استانی گفت تمام خدمات ۲۳ گانه شرکت‌های آب و فاضلاب از طریق سامانه‌های غیرحضوری به مشترکان ارائه شود. طبق این دستور تسلیم و توزیع قبض آب در مناطق و شهرهایی که بستر آن فراهم شده، حذف و صورتحساب‌های مربوط از طریق پیامک به مشترکان اطلاع‌رسانی خواهد شد. ضمنا وصول تمام پرداخت‌های مشترکان از طریق درگاه‌های بانکی و سایر سامانه‌ها امکان‌پذیر خواهد شد. در این دستورالعمل تأکید شده: با توجه به شرایط خاص اقتصادی و رکود احتمالی کسب‌وکار تعدادی از مشترکان، شرکت‌های آبفا تعامل لازم در دریافت اقساط انشعاب برای تمام متقاضیان و قبوض آب‌بها برای مشترکان غیرخانگی دارای مبالغ بالا را تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده مهیا سازند.

جزئیات پرداخت قبوض برق
 شرکت توانیر هم با ارسال ابلاغیه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق سراسر کشور اعلام کرد: شرکت‌ها مکلفند نسبت به ارائه خدمات غیرحضوری و فروش و خدمات پس از فروش اقدام و ضمن اطلاع‌رسانی عمومی، تسهیلات لازم در این زمینه را در اختیار متقاضیان قرار دهند و به آن دسته از مشترکان خانگی یا سایر مصارف آمپری که درخواست استمهال هزینه‌های برق مصرفی را دارند، تا پایان اردیبهشت‌ماه سال99مهلت پرداخت داده شود. همچنین قرار است هزینه انشعاب درخواستی متقاضیان برق در اقساط سه‌ماهه دریافت شود.


اینترنت رایگان؛ پول تلفن را بدهید
درحالی‌ که به دستور محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات قرار است یک بسته اینترنتی با حجم 100گیگابایت برای مشترکان خانگی درنظر گرفته شود، اما هم شرکت مخابرات و هم سایر ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه ازجمله همراه اول و ایرانسل، مهلتی را برای پرداخت هزینه تلفن ثابت و تلفن همراه درنظر نگرفته‌اند و در پیامک‌هایی به مشترکین خود هشدار می‌دهند که درصورت پرداخت نکردن بموقع قبوض تلفن همراه و ثابت خود ارتباطات آنها یک‌طرفه و سرانجام قطع خواهد شد. برخی شهروندان می‌گویند در روز‌هایی که مدام به مردم توصیه می‌شود که از حضور در مراکز شلوغ و پرتردد که خطر ابتلا به ویروس کووید 19بیشتر و محتمل‌تر است جدا خودداری کنید، اما همچنان در برخی مراکز مخابراتی شاهد مراجعه شهروندان برای وصل مجدد تلفن‌های ثابت خود هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید