• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 21 اسفند 1398
کد مطلب : 96839
+
-

تضادهای آماری کرونا


وزارت بهداشت هر روز آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، بهبود یافتگان و فوتی‌های ناشی از این ویروس را منتشر می‌کند اما این آمارها مشکل دارد.
به گزارش همشهری آنلاین، آمارهای وزارت بهداشت در خصوص وضعیت کرونا به گونه‌ای است که شک  برانگیز است. به‌نظر می‌رسد یک جای کار می‌لنگد. 
به عنوان نمونه به گیلان اشاره می‌کنیم. نمایندگان این استان فریادشان به آسمان بلند است. فرقی نمی‌کند نماینده رودسر  و املش باشد یا رشت. واژگانی که به کار می‌برند «بحران، فاجعه» و امثال آن است. نمایندگان از شهر زیبای رشت و الزام قرنطینه کامل آن می‌گویند. آنها از خستگی سخت کادر درمانی می‌گویند. آنها از ضرورت حضور مجموعه‌ای دیگر از کادر پزشکی کشور در گیلان برای کمک به همکارانشان در این خطه سخن می‌گویند. این توصیف‌ها را کنار آمار بگذارید. آمار وزارت بهداشت می‌گوید در کل گیلان ۵۲۴ نفر مبتلا به کرونا هستند. آیا این فریادها برای ۵۲۴ بیمار است؟ کمبود امکانات، جا برای نگهداری، تقاضای بیمارستان صحرایی و مانند ‌آن برای ۵۲۴ نفر است؟ بگذارید  نمونه دیگری را مثال بزنیم. فیلمی  مربوط به صدا و سیمای  شهر کاشان  منتشر شده است که در آن گفته می‌شود فقط در کاشان و آران ۸۸ نفر فوت شده‌اند و ۱۰۵۶ نفر مبتلا هستند.
کاشان یکی از شهرهای استان اصفهان است. آن وقت آمار رسمی وزارت بهداشت در خصوص استان اصفهان عدد ۶۱۷ نفر مبتلا را نشان می‌دهد.
اینها فقط دو نمونه است.   فردی می‌گفت شاید عقل نداشته باشم که بفهمم اما چشم دارم که ببینم. این موضوع برای ما که ساکن پایتخت هستیم صدق می‌کند. آمار شما در خصوص تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در تهران عدد ۲۱۱۴ نفر را نشان می‌دهد اما شواهد موجود از بیمارستان‌های درگیر این بیماری چیز دیگری را به تماشا می‌گذارد.
این آمارها را باید هر چه زودتر اصلاح کرد. آزموده را آزمودن خطاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید