• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 14 اسفند 1398
کد مطلب : 96513
+
-

تاکسی‌های تهران را دریابید

همپای مترو و اتوبوس‌های تهران، تاکسی‌ها نیز باید از امکانات عدم‌شیوع ویروس برخوردار شوند

حمل‌ونقل
تاکسی‌های تهران را دریابید

سیدمحمد فخار- خبر‌نگار

این روزها که جای جای شهرها به صحنه نبرد مردم و مسئولان با ویروس کرونا تبدیل شده، در مترو و اتوبوس هرروز تمهیدات ضدعفونی انجام می‌شود. در عین حال از تاکسیرانی تهران خبر می‌رسد هنوز ۷۸هزار راننده این ناوگان به امکانات اولیه تجهیز نشده‌اند. البته داشتن ماسک و دستکش به‌خودی خود از سرایت هیچ ویروسی جلوگیری نمی‌کند اما رانندگان این وسایل به‌علت گرفتن و پرداخت اسکناس، همانند سایر مسافران این وسایل در خطر سرایت کرونا هستند. به این ترتیب داشتن دستکش می‌تواند ایده‌ای مفید برای کنترل شیوع این بیماری باشد.

وزارت بهداشت اقدام‌کند
وزارت بهداشت باید هرچه زودتر اقلام مورد نیاز بهداشتی را در اختیار شهرداری قرار دهد.
دیروز یک عضو شورای شهر تهران نسبت به نبود امکانات و مواد مورد نیاز تاکسیرانان برای مقابله و پیشگیری از کرونا واکنش نشان داد. مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری به وزارت بهداشت گفت: با رئیس محترم سازمان تاکسیرانی صحبت و اشاره کردم که 80هزار تاکسی سازمان تاکسیرانی و بیش‌از 100هزار تاکسی اینترنتی همچنان فاقد ماسک مناسب، دستکش و مواد ضدعفونی هستند. او افزود: به‌رغم اینکه شهردار تهران 52میلیارد تومان از محل 4درصد تبصره13 را به این مسئله تخصیص دادند و منابع مالی موجود است اما این اقلام همچنان تامین نشده است. عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: دیروز یکی از پتروشیمی‌های جنوب غرب کشور مقداری مواد ضدعفونی در اختیار شهرداری قرار داد که باید تشکر کنیم. گروه‌های مردم‌نهاد هم اعلام همکاری کردند اما متأسفانه همچنان این اقلام را نداریم. فراهانی در پایان عنوان کرد: درخواست ما از وزارت بهداشت این است این اقلامی که موجود است را به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به‌عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا برسانند.

جمعیتی در خطرند
هر روز جمعیتی بالغ بر ۲میلیون نفر، از تاکسی‌های تهران برای تردد استفاده می‌کنند. ۷۸هزار تاکسیران و خانواده‌هایشان را نیز به این جمعیت بیفزایید. همه این جمعیت میلیونی در معرض خطر ابتلا به ویروس قرار دارند. از طرفی عدم‌ارتقای سامانه‌های پرداخت الکترونیک در تاکسی‌ها نیز موجب شده همچنان معضل دریافت و پرداخت اسکناس وجود داشته باشد که راهی نامناسب در شرایط شیوع ویروسی همه‌گیر نظیر کروناست. بدین‌ترتیب باید هرچه سریع‌تر تجهیزات عدم‌سرایت ویروس به این سامانه حمل‌ونقلی شهر اختصاص یابد.
با این حال سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که زیرساخت‌های پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در اکثر خطوط و تاکسی‌ها فراهم است و شهروندان به راحتی می‌توانند این روش بهینه را جایگزین کرایه نقدی کنند. براساس این گزارش فون‌پی، تومن و ریالو ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی از طریق تلفن همراه هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید