• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 14 اسفند 1398
کد مطلب : 96501
+
-

کمبود مواد ضدعفونی در گیلان

فرشته رضایی -  رشت-خبرنگار 

گیلانی‌ها با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای تامین ماسک، الکل طبی و دستکش هنوز با کمبود این اقلام حفاظتی مواجه هستند.  محمدرضا ولی‌زاده، یکی از شهروندان رشت در این باره به همشهری می‌گوید: از صبح به بیش از ۲۰ داروخانه سر زده‌ام، اما هیچ کدام‌شان ماسک، دستکش و الکل طبی ندارند. گیلان کارخانه تولید این اقلام را دارد و مدام در خبرها گفته می‌شود استاندار و رئیس صمت به واحدهای تولیدی سر زده‌اند، اما در بازار از این اقلام خبری نیست.  محمود غلامی جیرسرایی، یکی دیگر از شهروندانی است که از نحوه توزیع ماسک و الکل در خیابان نواب رشت گلایه می‌کند و توضیح می‌دهد: علاوه بر اینکه شکل توزیع به دلیل تجمع مردم خطرناک است، این اقلام یک ساعته تمام شد و مشخص نیست کی و چه ساعتی مجدد ماسک و دستکش توزیع می‌شود. دو هفته است به مراکز مختلف مراجعه کرده‌ام، اما هنوز موفق به خرید اقلام ضدعفونی نشده‌ام.  مشاهده‌های خبرنگار همشهری هم خبر از آسیب پذیر بودن برخی مشاغل در نبود اقلام حفاظتی دارد. در این زمینه یکی از کارکنان آرامستان رضوان رشت که نمی‌خواهد نامش فاش شود، می‌گوید: همه ما را فراموش کرده‌اند و نمی‌دانند در باغ رضوان که به نوعی آخرین ایستگاه مقابله با کروناست، با کمترین امکانات و در بیشترین فشار و استرس کار می‌کنیم. 
وی نگهبان تا مدیر آرامستان را در معرض خطر توصیف می‌کند و می‌افزاید: ما جانمان را کف دستمان گرفته‌ایم. روزانه با حداقل 30 تا 50 مورد مشکوک و قطعی کرونا و آنفولانزا درگیر هستیم اما تنها وسایل حفاظتی ما آب و الکل صنعتی و ماسک معمولی و بعضا ماسک دست‌ساز است. 
مهران قسمتی‌زاده، رئیس نظام پزشکی لاهیجان و سیاهکل هم در گفت‌وگو با همشهری از آسیب‌پذیر بودن کارکنان بیمارستان‌ها می‌گوید و توضیح می‌‌دهد: پزشکان و پیراپزشکان تا پای جان در کنار مردم ایستاده‌اند، اما این ایستادگی بدون دارو و تجهیزات بهداشتی چندان دوامی نخواهد داشت. به ما دارو و وسایل حفاظتی و بهداشتی برسانید. در داروخانه‌های ما نه ماسک وجود دارد و نه الکل. ما پزشکان شهر با دست خالی به جنگ رفته‌ایم‌. نیازمند توجه بیشتری هستیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید