• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 12 اسفند 1398
کد مطلب : 96372
+
-

بزرگ‌ترین کار تهران

نگاه
بزرگ‌ترین کار تهران

سیدمحمود میرلوحی- نایب رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر

بهترین اتفاقی که در سال 1398حوزه شهری به‌خود دید، جدی گرفته شدن حمل‌ونقل عمومی بود. در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی بودیم. چندین ایستگاه در خطوط 6و 7مترو تهران به بهره‌برداری رسید. اکنون این خطوط به مرحله‌ای رسیده‌اند که می‌توان گفت سال آینده به بهره‌برداری کامل برسند. افتتاح مترو و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری باعث شد حوزه حمل‌ونقل عمومی دچار تحول شود.
بنابراین به پایان رسیدن بعضی پروژه‌های عمرانی روی زمین اتفاق بزرگ دیگری بود که در سال 98رخ داد. بعضی دیگر از پروژه‌ها در این سال پیشرفت خوبی داشتند و اغلب در مرحله‌ای قرار دارند که به‌زودی از روی زمین جمع شوند. پروژه‌های معین، گیشا، رستگاری و آرش بخشی از این پروژه‌ها بودند که در این سال به نتیجه رسیدند. همه اینها به هم مرتبط است. چه مترو و چه پروژه‌های نیمه تمام شهری، به بهبود حمل‌ونقل شهری کمک می‌کند. برای سال آینده نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته‌ایم. در حوزه حمل‌ونقل و خدمات شهری و شهرسازی تعدادی پروژه تعریف کرده‌ایم. تلاش داریم تا سال 1400اتوبوس‌های برقی را وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کنیم. همچنین واگن‌های جدیدی برای مترو خریداری و خطوط 6و 7را به‌طور کامل راه‌اندازی و بنا داریم ساخت یک خط جدید یعنی خط 8را نیز آغاز کنیم.
همچنین ما سند برنامه 5 ساله سوم شهر تهران را جمع بندی کردیم. این برنامه مشتمل بر اهداف سطح اول و دوم منطبق با چشم‌انداز شهر تهران در افق 1404و نیز طرح جامع شهر تهران و نیز احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران تدوین و منتشر شده است. جمع بندی این سند کار بزرگی بود. به هر حال ما تلاش کردیم با همه محدودیت‌های این دوره و شرایط نامناسب اقتصادی، برنامه‌های شهری را پیش ببریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید