• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 12 اسفند 1398
کد مطلب : 96354
+
-

آرایش‌جنگی علیه کرونا

روز گذشته تجهیزات ضدشورش برای مقابله با کرونا در سطح شهر دیده شد. سپاه پاسداران هم از تشکیل قرارگاه‌های پیشگیری از کرونا خبر داد

دفاع
آرایش‌جنگی علیه کرونا

سپاه پاسداران نیز به‌دنبال ارتش و نیروی انتظامی از روز گذشته وارد اقدامات عملیاتی در مبارزه با ویروس کرو نا در کشور شد. روز یکشنبه همزمان با انتشار تصاویری از ضدعفونی کردن برخی میدان‌ها و معابر تهران توسط خودروهای آبپاش یگان ویژه ناجا، سپاه پاسداران نیز با صدور پیامی از تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا خبر داد. پایگاه خبری سپاه با اشاره به نگرانی‌های ایجاد شده برای مردم در اثر شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: «فرزندان شما بر سپاه و بسیج تا غلبه کامل بر این بیماری و بازگشت شرایط عادی، در صحنه مشارکت و کمک، آماده و فعال خواهند بود.» مراسم آغاز به‌کار قرارگاه جهادی نیروی زمینی ارتش برای مقابله با ویروس کرونا نیز یکشنبه با حضور سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در مرکز بهداشت نیروی زمینی ارتش برگزار شد. همزمان سرتیپ شعبانیان، معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع صبح دیروز با حضور در صنایع وابسته وزارت دفاع از خطوط تولید مواد ضد‌عفونی کننده و ماسک‌های بهداشتی بازدید کرد. پیرو دستور وزیر دفاع در جهت کمک به کنترل ویروس کرونا در سطح کشور، تولید روزانه حدود 20هزار لیتر مواد ضد‌عفونی‌کننده و 20هزار ماسک فیلتردار در دستور کار وزارت دفاع قرار گرفت. از روز شنبه نیز دانشگاه علوم‌پزشکی ارتش به همراه نزاجا با موفقیت در تولید کیت تشخیص بیماری کرونا تولید انبوه آن را کلید زدند.

اقدامات میدانی نیروی انتظامی در مواجهه با کرونا نیز از روز یکشنبه شروع شدند. ضدعفونی کردن میادین اصلی و معابر پر رفت‌وآمد به‌وسیله ماشین‌های آب‌پاش یگان‌ ویژه ناجا در تهران انجام شد. روی این خودروها نوشته بود: «عملیات سرکوب کرونا». سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا درخصوص تردد ماشین‌های آبپاش یگان ویژه در معابر شهرها گفت: به‌منظور ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری از ویروس کرونا ماشین‌های آبپاش به کمک وزارت بهداشت آمدند.

در بخشی از پیام سپاه اما با قدردانی از تلاش‌های سعید نمکی، وزیر بهداشت و جامعه پزشکی کشور آمده بود: «سپاه در این راستا با تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا در ستاد فرماندهی کل و واگذاری مأموریت به سازمان بهداری رزمی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) و بسیج جامعه پزشکی متناسب با الزامات صحنه، در هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سپس قرارگاه مقابله با ویروس کرونا در کشور، آمادگی‌های همه‌جانبه‌ خود را برای هرگونه همکاری و نقش‌آفرینی اعلام و عملیاتی کرده است و تاکنون دوشادوش مجاهدان حوزه سلامت، پزشکان و پرستاران فداکار و مسئولیت‌شناس، به ارائه خدماتی چون فعال‌سازی‌ بیمارستان‌های ثابت و سیار، مراکز درمانی، گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن و محیط، تامین و توزیع اقلام بهداشتی ضروری پرداخته است.» در ادامه این بیانیه تأکید شده بود: «یادآور می‌شود به‌رغم عملیات روانی و رسانه‌ای هدفمند دشمنان نظام و بدخواهان ملت ایران در سیاه‌نمایی و متهم‌سازی‌ کشور به ناکارآمدی و ضعف مدیریت، که برخلاف واقعیات و اذعان نهاد‌های بین‌المللی ازجمله سازمان بهداشت جهانی به دانش، توانمندی، مدیریت و ظرفیت‌های تخصصی لازم صورت می‌پذیرد به توفیق الهی گام‌ها و اقدامات شگرف و تأثیر‌گذاری برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در کشور و کنترل و مقابله مؤثر و درمان مبتلایان به ویروس برداشته شده است که در این فرصت با قدردانی و سپاس از اهتمام وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آقای دکتر سعید نمکی و آحاد مجاهدان جامعه پزشکی کشور، به مردم شریف و مسئولان و نهادهای فعال در امر مقابله با این بیماری اطمینان می‌دهد فرزندان شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین، تا غلبه کامل بر این بیماری و بازگشت شرایط عادی و وضعیت سفید در صحنه مشارکت و کمک در این زمینه آماده و فعال خواهند بود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید