• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 اسفند 1398
کد مطلب : 96348
+
-

خبرهای کوتاه/شهر

  ۲۴درصد سال ۹۸ در آلودگی هوا گذشت
۹۵درصد از سال ۹۸ گذشته و یک چهارم روزهای اسفند آلوده بوده است. در عین حال طی سال‌جاری، هوای پایتخت در ۲۴درصد روزها آلوده بوده است.
به گزارش همشهری، ویروس کرونا این روزها بازار ترددخودروهای شخصی تهران را داغ داغ کرده است. تردد با حمل‌ونقل عمومی به‌علت حضور جمعیت و احتمال سرایت بیماری به وضوح کاهش یافته است. تنها در متروی تهران، ترددها نصف شده و اتوبوس نیز آماری مشابه دارد. افزایش تردد با خودروی شخصی از یک طرف و پایداری هوا از طرف دیگر موجب شده آلودگی هوا به سرعت در تهران افزایش یابد. هوای تهران که ۷ اسفند با شاخص ۳۰ پاک بود، به سرعت از ۹اسفند آلوده شده و تا ۱۱ اسفند این وضع باقی ماند. البته امروز قرار است هوا سالم شود.
هوای تهران در ۱۱ روز گذشته از اسفند یک روز پاک، ۷ روز سالم و ۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است. در ۱۱ روز نخست سال ۹۷، هوا ۲ روز پاک و ۹روز سالم بوده است که نشان می‌دهد هوای تهران در اسفند امسال آلوده‌تر از سال گذشته بوده است.
 
  آمادگی 50 سوله مدیریت بحران شهرداری
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران به همشهری گفت: شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده که 50 سوله مدیریت بحران را در صورت نیاز در اختیار وزارت بهداشت و درمان کشور قرار می‌دهد علاوه بر این، 5 کارگروه مقابله با کروناویروس در شهرداری تشکیل شده است. رضا کرمی محمدی افزود:پس از آنکه قرار شد شهرداری تهران به طور ویژه وارد مسئله مبارزه با ویروس کرونا شود،کارگروهی که در آن علاوه بر مدیران شهرداری نمایندگان دادگستری، سازمان پدافند غیرعامل، وزارت بهداشت و نیروی انتظامی و اورژانس و سایر ارگان‌های مرتبط با این موضوع تشکیل شد. در این کارگروه‌ها تصمیمات خوبی گرفته شده و به دنبال آن هستیم تا نتیجه این تصمیمات به سود مردم باشد.
او اضافه کرد: درباره آبپاشی و ضدعفونی معابر و خیابان‌ها  متخصصان معتقدند این کار تاثیر زیادی ندارد. البته از لحاظ روحیه بخشی شاید خوب باشد اما هزینه بالایی دارد و حجم بسیار بالایی از مواد ضد‌عفونی را مصرف می کند. این در شرایطی است که در زمینه های واجب تر مواد ضد عفونی کم داریم بنابراین به نظر نمی آید کار معقولی باشد. 

  تسهیلات جدید برای ساکنان محدوده طرح‌ ترافیک
مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران از ارائه تسهیلات جدید به ساکنان ۲ محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا برای سال ۹۹ خبر داد. عمار سعیدیانفر به ایرنا گفت: «امسال ساکنان محدوده‌های طرح‌های ترافیک و کنترل آلودگی هوا می‌توانند با خودروی شخصی یک‌بار پیش از ساعت ۸:۳۰ خارج و یک‌بار پس از ساعت ۱۷ به‌صورت رایگان وارد این محدوده‌ها شوند.» به گفته او، همچنین تردد ساکنان محدوده‌های ترافیکی تهران با خودروی شخصی در بازه زمانی ۹ تا ۱۶ نیم‌بها است. 
هم‌اکنون ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه my.tehran.ir و شارژ حساب شهروندی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید