• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 اسفند 1398
کد مطلب : 96344
+
-

نشست خبری مجازی شهرداری به دنبال شیوع کرونا

احتمال انتقال بیماری کرونا باعث لغو نشست‌ها و جلسات متعدد در شهرداری شده اما سوالاتی که خبرنگاران از مدیران شهری دارند این روز‌ها بیشتر شده است. جلسه پرسش و پاسخ رسانه‌ها با مسئولان شهرداری تهران این بار به صورت مجازی و از طریق پیام‌رسان‌های اینترنتی صورت گرفت و در آن اقدامات صورت گرفته در مقابله با کرونا تشریح شد. تفکیک‌نکردن زباله‌ها به دلیل احتمال انتقال بیماری، تامین مواد ضدعفونی و مراکز اقامت از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

آموزش و اطلاع‌رسانی از راه دور
محمد فرجود، مدیرعامل فناوری اطلاعات

سامانه 137 را تقویت کردیم تا شهروندان هم به شکل تلفنی و هم از طریق سامانه «تهران من» بتوانند درباره شیوع کرونا یا خدمات شهرداری در این حوزه را از این راه مطرح کنند و پاسخ بگیرند. همچنین به کمک اپلیکیشن‌های پرکاربرد، استارت‌آپ‌ها و گروه‌های نو‌آور بخش خصوصی در زمینه آموزش و همینطور درزمینه توزیع اقلام مورد نیاز فعالیت‌هایی را انجام داده‌ایم تا شهروندان برای تامین نیاز‌های خود مثلا اقلام سوپرمارکتی یا میوه و تره‌بار نیاز به حضور در فروشگاه شهروند یا میادین نداشته باشند. درسامانه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران به نام Tehran.ir هم یک بخش ویژه‌ برای اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم تعیین شده است. هرچه بیشتر از این ابزار‌ها استفاده شود مراجعه حضور کاهش پیدا می‌کند. سامانه «تهران من» نیز بسیاری از خدمات را در زمینه حمل و نقل، شارژ کارت بلیت تا بخش‌هایی مانند پرداخت قبوض، عوارض شهری و پارک حاشیه‌ای به صورت غیر حضوری ارائه می‌دهد. در درون شهرداری نیز برای ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و نرم‌افزار‌های مرتبط با آن اقداماتی انجام گرفته‌است.

سنجش سلامت کارکنان شهرداری 
زینب نصیری، مدیر کل سلامت شهرداری تهران

پایش سلامت کارکنان در درمانگاه شهرداری تهران در شرکت شهر سالم انجام می‌شود اما از روز‌های گذشته در تمام ساختمان‌های شهرداری تهران غربالگری را انجام می‌دهند و اگر کسی بیش از 38درجه تب داشته باشد به مراکز درمانی که از سوی وزارت بهداشت مشخص شده است راهنمایی می‌کنند. توصیه می‌شود این افراد به محل کار خود بازنگردند. در جلسات مستمر با وزارت بهداشت همه 352 خانه سلامت خود را آماده ارائه خدمات مورد نظر اعلام کردیم. یکی از موضوعاتی که همیشه مطرح است افراد بی‌خانمانی هستند که به گرمخانه‌ها یا به سامان‌سرا‌های لویزان و خاورشهر مراجعه می‌کنند. سلامت همکاران ما که در این مراکز کار می‌کنند و همینطور کسانی که در گشت‌های فوریت‌های اجتماعی مشغول کار هستند، اهمیت زیادی دارد.  همکاران ما که در این گرمخانه‌ها هستند تحت فشار کاری و روانی زیادی قرار دارند. سازمان خدمات اجتماعی در روز‌های گذشته فراخوانی را منتشر کرد که در آن از پزشکان، پیراپزشکان و مددکاران درخواست همراهی شده است و مخاطبان زیادی هم به  این فراخوان پاسخ داده‌اند.  

این خبر را به اشتراک بگذارید