• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 6 اسفند 1398
کد مطلب : 95909
+
-

سومین جلسه رسیدگی به اتهام زم برگزار شد

زم فهرست دورزنندگان تحریم را لو می‌داد

زم فهرست دورزنندگان تحریم را لو می‌داد

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات روح‌الله زم در شعبه۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در این جلسه روح‌الله زم درباره ارائه اطلاعاتی مبنی بر مسیر تردد فرماندهان نظامی ایران ازجمله سردار سلیمانی در سوریه به سرویس‌های جاسوسی مورد سؤال واقع شد.

در بخشی از این دادگاه متهم از شخصی به نام شمس نام برد و گفت: با شمس درگیر شدم و فهمیدم که آنها برای سرویس جاسوسی کار می‌کنند. بعد از چند‌ماه یک استاد دانشگاه از آن مجموعه دوباره با من مستقیما ارتباط برقرار کرد.
در جلسه اول دادگاه، نماینده دادستان درباره هویت او گفته بود: شخصی به هویت سیداحمد شمس، جهت راه‌اندازی یک کانال معاند از طریق روح‌الله زم اقدام می‌کند که واسطه‌ای بین سرویس جاسوسی یکی از کشور‌های منطقه و روح‌الله زم بوده است. متهم در سال۹۵ از سحام نیوز خارج شد و با سرویس موصوف توافق کرد و کانال معاند آمد نیوز را راه‌اندازی نمود.
دیروز رئیس دادگاه پس از اظهارات روح‌الله زم از او پرسید: چرا دوباره با آن فرد در پوشش استاد دانشگاه ارتباط برقرار کردی، درحالی‌که می‌دانستی برای سرویس جاسوسی فعالیت می‌کند. با توجه به محتوای پرونده و اظهارات متهمان دیگر که در زندان اوین هستند مشخص شده که استاد دانشگاه عامل CIA بوده است.
به گزارش میزان، نماینده دادستان در این هنگام بیان کرد: شمس نقش واسطه بین شما و سرویس جاسوسی بوده است و سرویس جاسوسی مزایایی ازجمله دفتر کار و حقوق خوب برای شمس درنظر گرفته بود.
نماینده دادستان گفت: متهم در بخشی از اقرارش گفته که اعلام زمان و مکان عملیات‌های سوریه، تردد فرماندهان مخصوصا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جزو ماموریت‌هایش بوده است.
متهم زم گفت: اقرارم را قبول دارم، اما مگر تمام این موارد صورت گرفته است؟
نماینده دادستان اضافه کرد: به سندی اشاره می‌کنم که متهم زم در زمان ورود سردار شهید سلیمانی به یکی از کشور‌های منطقه با ارسال پیامی به افسر سرویس جاسوسی اعلام می‌کند و می‌گوید که فردا یک تیم نظامی وارد می‌شوند که احتمالا قاسم سلیمانی هم با آنهاست.
رئیس دادگاه گفت: آیا خبر جابه‌جایی یک فرمانده نظامی کار خبری محسوب می‌شود؟
متهم زم گفت: هرچه دستم می‌آمد منتشر کردم. نماینده دادستان تصریح کرد: متهم زم پیام دیگری به آن افسر جاسوس فرستاده که در آن اسامی افرادی که تحریم‌ها را دور می‌زنند آورده شده است. آیا این کار در راستای رسالت کار خبرنگار بوده است؟
متهم پاسخ داد: خیر. این مطلب در آمد نیوز منتشر شد و قبول دارم.
نماینده دادستان ادامه داد: در اوج فتنه۹۶، به‌خاطر انتشار خبر آموزش ساخت کوکتل مولوتف به مأمور سرویس جاسوسی پیام می‌دهید که به داد شما برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید