• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 4 اسفند 1398
کد مطلب : 95780
+
-

ورود سازمان بازرسی کشور به شورای‌عالی استان‌ها

عضو شورای‌عالی استان‌ها گفت: سازمان بازرسی کل کشور، وزارت کشور و دیگر دستگاه‌های نظارتی به موضوع شورای‌عالی استان‌ها و بررسی تخلفات احتمالی ورود پیدا کرده‌اند.
حمزه قادری، نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در شورای‌عالی استان‌ها در گفت‌وگو با فارس، درباره انتخابات هیأت رئیسه شورای‌عالی استان‌ها اظهار داشت: در قانون اساسی از ماده 101تا 106مربوط به شوراهاست و شوراها نیز آیین‌نامه‌های داخلی و قوانین خاص خود را دارند. وی تأکید کرد: انتخابات هیأت رئیسه شورای‌عالی استان‌ها فرایند خاص خود را دارد و زیرنظر وزارت کشور در مرحله نخست برگزار می‌شود و مابقی مراحل به شوراها واگذار شده است. نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در شورای‌عالی استان‌ها اظهار داشت: در روز انتخابات هیأت رئیسه شورای‌عالی استان‌ها 3 نفر از نمایندگان استان خوزستان در جلسه رأی‌گیری دعوت نشده بودند که در این خصوص نیز نامه‌ای از سوی استانداری خوزستان به شورای‌عالی استان‌ها ارسال شده بود. وی تأکید کرد: ما باید به قانون احترام بگذاریم و این موضوع را از مراجع قانونی پیگیری کنیم. اگر انتخابات براساس قانون، غیرقانونی برگزار شده است مجددا برگزار شود و ما مطیع قانون هستیم.
قادری بیان داشت: هم‌اکنون سازمان بازرسی، وزارت کشور و دادستانی به موضوع شورای‌عالی استان‌ها ورود کرده‌اند و مسائل در حال بررسی و پیگیری است. نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در شورای‌عالی استان‌ها اظهار داشت: در نهایت این موضوع باید در هیأت حل اختلاف مورد بررسی و تأیید نهایی قرار بگیرد. وی خاطرنشان کرد: درخصوص نامه وزارت کشور به شورای‌عالی استان‌ها، این نامه در اختیار اعضا قرار نگرفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید