• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 4 اسفند 1398
کد مطلب : 95694
+
-

تفریح دردسرساز 7همکلاسی

تفریح دردسرساز 7همکلاسی


7پسربچه کرمانی که تصمیم گرفته بودند برای تفریح راهی کوه صاحب‌الزمان شوند، در بین راه در میان صخره‌ها گرفتار شدند و به دردسر افتادند.
به گزارش همشهری، بعدازظهر جمعه امدادگران هلال‌احمر تماسی دریافت کردند که از گرفتار شدن 7پسربچه حدودا 13ساله در کوه صاحب‌الزمان حکایت داشت. تماس گیرنده یکی از همین بچه‌ها بود که می‌گفت به همراه همکلاسی‌هایش قصد کوهنوردی داشته‌اند اما در یک مسیر فرعی و در میان صخره‌ها گیر کرده‌اند و هر لحظه احتمال دارد که به پایین سقوط کنند.
به‌دنبال این تماس، تیم ویژه امداد و نجات کوهستان هلال‌احمر کرمان راهی محل حادثه شدند. محمد حیدری‌پور، معاون امداد و نجات هلال‌احمر کرمان به همشهری می‌گوید: وقتی امدادگران به محل رسیدند متوجه شدند که پسربچه‌ها هنگام بالا رفتن از کوه به جای استفاده از مسیر عمومی، یک مسیر فرعی و خطرناک را در پیش گرفته بودند. آنها در این مسیر از صخره‌ها بالا رفته اما به جایی رسیده بودند که راه پس و پیش نداشتند و هر لحظه احتمال داشت به‌دلیل سُر‌خوردن از صخره‌ها، سقوط کنند. در این میان یکی از آنها که تلفن همراه داشت، توانسته بود ماجرا را به هلال‌احمر اطلاع داده و درخواست کمک کند. در این شرایط امدادگران وارد عمل شدند و با استفاده از تجهیزات، خودشان را به پسربچه‌های بازیگوش رسانده و آنها را یکی پس از دیگری از صخره‌ها به پایین منتقل کرده و نجات دادند. حیدری‌پور از شهروندان خواست که درصورت کوهپیمایی حتما از مسیرهای عمومی استفاده کنند و درصورت استفاده از مسیرهای فرعی ماجرا را به اطرافیان‌شان اطلاع دهند و از تجهیزات ویژه کوهستان استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :