• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 30 بهمن 1398
کد مطلب : 95480
+
-

۳۸ روستای کردستان در محاصره برف

خبر
۳۸ روستای کردستان در محاصره برف

بارش شدید برف، کولاک و یخبندان در پی موج جدید بارش ها، باعث مسدود شدن راه ارتباطی ۳۸ روستا در استان کردستان شده و در حال حاضر این روستاها در محاصره برف قرار دارند. به گزارش گروه ایرانشهر، رئیس مرکز مدیریت راه های کردستان در این باره می گوید: بارش برف در طول ۴۸ ساعت گذشته باعث شد تا تردد در بسیاری از جاده های بین شهری و روستایی با مشکل مواجه شود اما حضور به موقع عوامل راهداری مانع از مسدود شدن راه های اصلی در کردستان شد.
دانش زندی می افزاید: علیرغم تمام تلاش های صورت گرفته به صورت شبانه روزی، حجم قابل توجهی عملیات برفروبی در محورهای روستایی در کردستان انجام شد اما با توجه به کولاک و یخبندان راه ارتباطی ۳۸ روستا هنوز هم مسدود است که در تلاش برای بازگشایی مسیرهای این روستاها نیز هستیم. رئیس مرکز مدیریت راه های کردستان ادامه می دهد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ محور شریانی و غیر شریانی درگیر عملیات راهداری بوده به طوری که در این مدت 6 هزار و ۶۸۵ کیلومتر باند مسیرهای بین شهری برفروبی شده است. زندی یادآور می شود: همچنین در این مدت عملیات رهاسازی ۷۹ دستگاه خودرو، اصلاح تابلو و علائم جاده ای توسط ۲۳۷ نفر از عوامل راهداری با استفاده از ۱۳۳ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در سطح
 جاده های بین شهری انجام شده است. وی بیان می کند: راه های روستایی نیز در این مدت با استفاده از ۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با بهره گیری از ۹۹ نفر از عوامل راهداری به میزان ۷۷۵ کیلومتر برفروبی شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید