• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 7 بهمن 1398
کد مطلب : 93868
+
-

کلاهبرداری میلیاردی خواستگار شیک‌پوش از دختران دم بخت

کلاهبرداری میلیاردی خواستگار شیک‌پوش از دختران دم بخت


خواستگار شیک‌پوش با دختران دم بخت در فضای مجازی آشنا می‌شد و به بهانه کار و سرمایه‌گذاری دست به کلاهبرداری از آنها می‌زد. آخرین طعمه این مرد، دختری جوان بود که یک میلیاردتومان سرمایه‌اش را در اختیار او قرار داد غافل از اینکه او مردی شیاد و کلاهبردار است.
به‌گزارش همشهری، این دختر جوان، هفتم خرداد‌ماه به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران رفت و به مأموران گفت: حدود 2‌ماه پیش از طریق فضای مجازی با فردی به نام همایون 36ساله آشنا شدم. او بعد از مدتی پیشنهاد ازدواج به من داد که رفتارهای او باعث شد جواب مثبت به همایون بدهم. وی گفت: او خود را یک فعال اقتصادی و سرمایه‌گذار معرفی کرد که بعد از چند روز آشنایی، پیشنهاد یک طرح اقتصادی در زمینه فروش طلا و جواهر را به من داد. آنقدر خوب حرف زد که فریبش را خوردم و قرار شد مبلغی را برای سرمایه‌گذاری به او بدهم. وی افزود: در مرحله اول مقداری از طلاهایم به ارزش 200میلیون تومان را به او سپردم و در مراحل بعدی مقداری پول در اختیارش قراردادم. وی ادامه داد: در مجموع حدود یک‌میلیارد تومان به او دادم و بعد از مدتی همایون غیبش زد و هرچه با وی تماس گرفتم جوابگوی تلفنم نبود. این شد که متوجه شدم از من کلاهبرداری شده و او شیاد است.
با ثبت این شکایت، کارآگاهان تصویری از همایون به‌دست آوردند و پس از آن به بررسی تصاویر آلبوم مجرمان سابقه‌دار پرداختند و موفق شدند هویت اصلی وی را شناسایی کنند. اگرچه متهم خود را با اسم‌های مختلف معرفی می‌کرد اما با وجود این کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از هتل‌های لوکس تهران به‌دست آورند. او که در هتل اقامت داشت روز 27دی‌ماه دستگیر شد و در بازجویی‌ها چاره‌ای جز اقرار به کلاهبرداری ندید. وی گفت: از یک سال قبل نقشه هایم را شروع کردم. با دختران دم بخت در فضای مجازی آشنا شده و با چرب‌زبانی اعتمادشان را جلب می‌کردم. پس از آن به بهانه کار و سرمایه‌گذاری از آنها پول می‌گرفتم و بعد غیبم می‌زد. وی ادامه داد: معمولا بین 50تا 100میلیون تومان از آنها پول می‌گرفتم اما از سوژه آخرم حدود یک میلیاردتومان کلاهبرداری کردم.
در همین حال سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: مبلغ کلاهبرداری شده از دختران جوان تا این لحظه با توجه به اعترافات متهم نزدیک به 2میلیاردتومان برآورد شده است. وی در ادامه گفت: متهم با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 6تهران برای شناسایی شاکیان و جرایم احتمالی دیگر در اختیار ماموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید