• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 5 دی 1398
کد مطلب : 91309
+
-

اعتراض دانشجویی به انتصاب یک معاون


جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به انتصاب سرپرست جدید معاونت فرهنگی این دانشگاه، تجمع اعتراضی و تحصن برگزار کردند که با حواشی زیادی همراه بوده است. یکی از دانشجویان در گفت‌وگو با همشهری در این‌باره می‌گوید: «از ساعت یک بعد از ظهر سه‌شنبه تحصن دانشجویان علم و صنعت در اعتراض به انتصاب سرپرست معاونت فرهنگی و با مطالبه عزل او آغازشد. در پی این تحصن دانشجویان با توجه به غیبت ریاست دانشگاه تصمیم گرفتند که شب را در ساختمان ریاست سپری کنند، اما در مقابل حراست دانشگاه در ابتدا با بستن در کشویی لابی ساختمان تعدادی از دانشجویان را در بیرون از ساختمان نگه داشت و تعدادی هم در داخل ساختمان محبوس شدند. دانشجویان اندکی بعد متوجه شدند که در‌های سرویس‌های بهداشتی را نیز قفل کرده‌اند و این مسائل سبب درگیری دانشجویان با حراست شد.»
 او در ادامه گفت: «موقع خواب متوجه شدیم که بخاری‌های ساختمان خاموش و کولرها روشن شده‌ است! حراست با این اقدام و همچنین بازکردن در‌های لابی، هوای داخل ساختمان را به‌شدت سرد کرد. در این بین مأموران حراست چراغ‌های لابی ساختمان را خاموش و روشن می‌کردند.» 
این دانشجوی سال سومی با اشاره به اینکه حراست دانشگاه تصور می‌کرد که با این اقدامات غیرمتعارف می‌تواند مقاومت دانشجویان را بشکند، گفت: «دانشجویان روی خواسته‌هایشان هستند که شامل:‌ «1- عزل فوری سرپرست معاون فرهنگی دانشگاه ۲- عدم‌برخورد با هیچ‌یک از دانشجویان شرکت‌کننده در تحصن و ۳- نظر تشکل‌های دانشجویی معترض و شورای صنفی در انتصاب بعدی گرفته و درنظر گرفته شود.» است.»
معید مهدیان، دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت نیز درخصوص تجمع جمعی از دانشجویان این دانشگاه به ایسنا گفت: سوابق سرپرست جدید معاونت فرهنگی دانشگاه دارای ملاحظاتی است و سابقه برخورد نامناسب با دانشجویان را در کارنامه خود دارد که مستندات آن نیز موجود است.
دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: قرار بود رئیس دانشگاه روز سه‌شنبه برای ارائه توضیحاتی در این خصوص در جمع دانشجویان معترض حاضر شود و درخصوص این انتصاب صحبت کند که این اتفاق نیفتاد ولی چهارشنبه جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه، برخی اعضای هیأت رئیسه و نمایندگان دانشجویان معترض برگزار شد. مهدیان درخصوص جزئیات جلسه مسئولان دانشگاه علم و صنعت با دانشجویان معترض گفت:‌ در این جلسه دانشجویان مستنداتی درباره برخی رفتارهای توهین‌آمیز سرپرست جدید معاونت فرهنگی را به رئیس دانشگاه ارائه دادند و رئیس دانشگاه عنوان کرد نمی‌توان صرفا با این مستندات درخصوص سرپرست جدید قضاوت کرد. دکتر ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت تأکید داشت به هیچ عنوان عزل سرپرست معاونت فرهنگی امکان‌پذیر نیست، چرا‌که برکناری فردی که بیش از یک هفته از انتصاب او در سمت مذکور نگذشته است، برای دانشگاه وجهه خوبی نخواهد داشت، ضمن اینکه او بهترین گزینه برای تصدی معاونت فرهنگی به شمار می‌رود و ما گزینه دیگری برای تصدی این سمت نداریم. وی خاطرنشان کرد: در جلسه دانشجویان پیشنهاد دادند که اگر امکان عزل سرپرست جدید معاونت فرهنگی وجود ندارد، پس دانشگاه بپذیرد که حکم او به‌مدت 2سال به‌عنوان سرپرست باقی بماند و طی این مدت نیز هیأت سه‌نفره اعم از رئیس دانشگاه، یک استاد مورد اعتماد دانشجویان و همچنین نماینده دانشجویان تشکیل شود که بر فعالیت‌های او نظارت کند که متأسفانه این پیشنهاد مورد موافقت رئیس دانشگاه قرار نگرفت.
دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، گفت: در نهایت قرار شد امروز دانشجویان معترض مطالبات خود را به رئیس دانشگاه ارائه دهند و او نیز این مطالبات را بررسی کند. اگر این مطالبات مورد موافقت قرار نگیرد، دانشجویان از روز شنبه مجدد تحصن خود را آغاز خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید