• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 30 آذر 1398
کد مطلب : 90841
+
-

قدکشیدن برج‌های ۲۵طبقه بدون پروانه و سرانه‌های شهروندی

عضو شورای شهر تهران از احداث برج‌های ۲۵ طبقه فاقد پروانه ساختمانی و سرانه شهروندی در شهرک مروارید خبر داد. زهرا نژادبهرام در تشریح جزئیات بازدید خود از شهرک مروارید واقع در منطقه ۲۲ تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «به زبان ساده باید بگویم که اغتشاش بارگذاری در شهرک مروارید بیداد می‌کند، چراکه در این شهرک نزدیک به ۸۰ برج بارگذاری شده و یا در مرحله احداث است.»

 رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بسیاری از برج‌های بارگذاری شده در شهرک مروارید پروانه ساختمانی ندارند، ادامه داد: «درکنار موضوع پروانه نداشتن تعدادی از برج‌ها، بسیاری دیگر از این ساختمان‌های سر به فلک کشیده دست به‌دست شده و برخی به تعاونی‌ها اختصاص دارند و برخی هم به‌عنوان باغ تشخیص داده شده‌اند. در شهرک مروارید سرانه‌های هفت‌گانه شهروندی پیش‌بینی نشده است و برج‌های ۲۵ طبقه در فاصله ۱۰ متری از یکدیگر ساخته شده‌‌اند.»
او با اشاره به گودبرداری نزدیک به ۲۰ برج در شهرک مروارید عنوان کرد: «شهرداری تهران تلاش می‌کند برای برج‌های گودبرداری شده سرانه‌های شهروندی را پیش‌بینی کند، زیرا درحوزه برج‌های ساخته شده کاری از دست شهرداری تهران برای تأمین سرانه‌ها بر نمی‌آید. در شهرک مروارید منطقه ۲۲ تهران بدون آنکه سرانه‌‌ای تأمین شود، سکونت ۳۰ هزار خانوار پیش‌بینی شده است و نوذر پور، شهردار منطقه در تلاش است تا بتواند تا حد توان سرانه‌های این شهرک را تأمین کند. من در مصاحبه‎های قبلی اعلام کردم که پایتخت سرشار از پروژه‌های غلط و بر زمین‌ مانده است که یکی از آنها شهرک مروارید واقع در منطقه ۲۲ تهران است.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید