• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 27 آذر 1398
کد مطلب : 90600
+
-

ال‌کلاسیکوی امنیتی

ال‌کلاسیکوی امنیتی

ال‌کلاسیکوی رفت بالاخره قرار است تحت هر شرایطی برگزار شود. به‌نظر نمی‌رسد امشب برای این بازی که یک‌بار عقب افتاده، مشکلی به‌وجود بیاید. حتی لاپورتا هم که هوادار گروه سونامی دمکراتیک است از آنها خواسته اجازه دهند این مسابقه برگزار شود. قرار است پیش از راهی شدن به سمت ورزشگاه، اعضای 2تیم در کنار هم و از هتل سوفیا به سمت نوکمپ حرکت کنند. به این ترتیب خطری اتوبوس رئالی‌ها را تهدید نخواهد کرد. امنیت این مسابقه با 3هزار مأمور امنیتی در کنار هزار پلیس کاتالونیا، پلیس‌های شهری، پلیس شهرداری شهر بارسلونا، نگهبان‌های محله‌ها، واحد اکتشافات زیرزمینی، چندین قلاده سگ آموزش‌دیده، پلیس‌های اسب‌سوار، واحد ضد‌بمب، واحد ضد‌ترور، هواپیما و ۱۲کامیون تامین خواهد شد. بنابراین گروه‌های جدایی‌طلب تنها در خیابان‌های اطراف ورزشگاه خودنمایی خواهند کرد و مانع عبور کاروان 2تیم نخواهند شد. آنها از فرصت پخش ال‌کلاسیکو در بیشتر کشورهای جهان استفاده خواهند کرد تا صدای خود را به گوش بینندگان میلیاردی تلویزیونی برسانند. لغو دوباره مسابقه می‌تواند وجهه جهانی آنها را خدشه‌دار کند.
  شماره243
2تیم پیش از این 242بار در دیدارهای رسمی به مصاف هم رفته‌اند و 275بار در دیدارهای کلی ازجمله دوستانه. در بازی‌های دوستانه بارسلونا با اختلاف، آمار بهتری دارد و 19بار برده و تنها 4باخت و 10تساوی داشته است. در لالیگا آمار بردهای 2تیم در عدد72 برابر است، اما در مجموع بازی‌های رسمی، بارسا 96 برد در مقابل 95 باخت دارد.
  تحلیل مسی
«وقتی در برنابئو بازی می‌کنیم فضای زیادی در اختیار داریم زیرا رئال مجبور به حمله کردن است ولی در نوکمپ این قضیه متفاوت است، زیرا خطوط دفاعی محکمی قرار می‌دهند.»؛ این دلیل عملکرد بهتر بارسا در ورزشگاه خانگی رئال نسبت به نوکمپ از زبان مسی در گفت‌وگوی اخیرش با مارکا به مناسبت دریافت جایزه پی‌چی‌چی است. زیدان هم در جواب گفته که رئال باید در همه زمین‌ها بهتر باشد. سرمربی رئال در کنفرانس مطبوعاتی دیروز درباره تعیین‌کننده‌بودن یک بازیکن در این بازی هم حرف زد؛ «بله، آنها مسی را دارند. ما هم البته سلاح‌های خودمان را داریم.»
  در انتظار گل400
بارسلونا با یک گل دیگر تعداد گل‌های خود را در ال‌کلاسیکو به عدد400 می‌رساند که نزدیک به تعداد 403 گل رئال است.
  شرایط برابر
امتیاز هر دو تیم در پایان هفته17 در عدد 35 برابر است و تعداد گل‌های مسی و بنزما هم در عدد 12مساوی است. آخرین بار در فصل 2010-2009 بود که 2تیم در شرایط برابر به مصاف هم رفتند که آن بازی را بارسای پپ با 2گل مسی و پدرو از رئال پیگرینی برد.
  استراحت بیشتر بارسا
بارسا 29ساعت نسبت به رئال بیشتر استراحت کرده و علاوه بر آن رئال از والنسیا به مادرید برگشته و سپس دوباره به بارسلونا سفر کرده و اصلا فرصت تمرین و ریکاوری نداشته است. اگر ال‌کلاسیکو در تاریخ اصلی خودش برگزار می‌شد و به تعویق نمی‌افتاد، این بارسا بود که کمتر استراحت می‌کرد، زیرا در روز چهارشنبه مقابل اسلاویا قرار می‌گرفت درحالی‌که رئال روز قبلش با گالاتاسرای بازی کرده بود.
   اگر عقب نمی‌افتاد
در ال‌کلاسیکوی برگشت هم رئال یک روز کمتر استراحت می‌کند، با این تفاوت که بارسا در ایتالیا بازی دارد و رئال در خانه و ال‌کلاسیکو هم در مادرید برگزار می‌شود؛ 6اسفند ناپولی- بارسا، 7 اسفند رئال- من‌سیتی و 11 اسفند ال‌کلاسیکوی برگشت در مادرید.
   غایبان دو تیم
در اردوی بارسا، آرتور ملو به ‌دلیل بیماری غایب است و در اردوی رئال، آزار، خامس، واسکس، آسنسیو و مارسلو به این بازی هم نمی‌رسند.
   زندگی اردویی
والورده تصمیم گرفته تیم شب قبل از ال‌کلاسیکو به‌جای خانه، در هتل سوفیا بخوابد. از سرمربی عجیب بارسلونا بعید نیست که در این اردو فیلم آن شکست تاریخی 1-11بارسا در ال‌کلاسیکو را نمایش بدهد! او روز بازی برگشت با لیورپول هم فیلم کام‌بک خوردن فصل قبل از رم را برای بازیکنان پخش کرده بود.
   آمار بد کورتوا
کورتوا که قهرمان رئال در بازی با والنسیا بود و روی گل تساوی در ثانیه آخر تاثیر داشت، ۷ بار در نوکمپ مقابل بارسا قرار گرفته و ۱۹‌گل دریافت کرده است؛ یعنی 7/2 گل در هر بازی. در عوض، ‌تر اشتگن هم با همه درخششی که در بازی‌های این فصل بارسا داشته، روی 5گل از 20گل خورده بارسلونا در این فصل مقصر بوده است.
   آرامش در حضور دیگران
در سال‌های اخیر رئال در نوکمپ بهتر نتیجه گرفته، اما آمار کلی بارسا بهتر است. برد در خارج از خانه؛ بارسا ۳۰، رئال ۲۷ وتعداد بیش از 4گل زده در هر بازی؛ بارسا ۱۴، رئال ۱۲بار.
  نحسی داور برای رئال
رئالی‌ها از ارناندس ارناندس، داور این مسابقه دل خوشی ندارند چون او یک‌بار سالم‌ترین گل تاریخ فوتبال را که بیل در نوکمپ به ثمر رسانده بود مردود اعلام و راموس را از نظر رئالی‌ها به‌ناحق اخراج کرد و حداقل یک پنالتی را روی رونالدو نگرفت. قضاوت‌های او برای بارسا: 15برد، 4 تساوی، 2باخت و برای رئال: 12 برد، 2تساوی، 6باخت.
   زیزو و رکورد مونیوز
زیزو امشب می‌تواند نخستین مربی تاریخ باشد که 5بازی پیاپی در نوکمپ نباخته؛ 2برد و 2تساوی. در تاریخ فقط میگل مونیوز توانسته بود 4 بازی پیاپی بدون شکست در این ورزشگاه داشته باشدکه بین سال‌های 1962 تا 1965با 4برد (یکی در کوپا و 3تا در لالیگا) در این ورزشگاه کسب کرد.
   ترکیب احتمالی
 ترکیب احتمالی بارسلونا: ‌تر اشتگن، سمدو (روبرتو)، پیکه، لنگله، آلبا، راکیتیچ (روبرتو)، بوسکتس، دی‌یانگ، گریزمان، مسی و سوارس
 ترکیب احتمالی رئال: کورتوا، راموس، واران، مندی، کارواخال، کاسمیرو، والورده، کروس، ایسکو (مودریچ)، رودریگو (بیل) و بنزما

این خبر را به اشتراک بگذارید