• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 20 آذر 1398
کد مطلب : 90096
+
-

خطر بازگشت پوپولیسم

ظهر دیروز در ساختمان شماره2 وزارت ورزش و جوانان، مردی به‌عنوان نامزد مدیرعاملی باشگاه استقلال روبه‌روی وزیر نشست که نزدیک به 5سال پیش به‌دلیل نتایج ضعیف و البته برخی ابهامات مالی، صندلی مدیریت این باشگاه را از دست داده بود. کسی از جزئیات ابهامات مالی دوران علی فتح‌الله‌زاده اطلاع دقیقی ندارد، اما خودش می‌گوید به‌خاطر اتفاقات همان دوران، ممنوع‌الخروج شده است.
فتح‌الله‌زاده را به‌عنوان مدیر محبوب سکوهای ورزشگاه می‌شناسند. تشویق‌‌شدن‌هایش آنقدر شبهه‌ناک بوده که چندبار مجبور شده توضیح دهد که پولی خرج تماشاگران و لیدرها نمی‌کند. او پیش از این 3بار در سال‌های 1375، 1382 و 1389 از مدیران وقت دستگاه ورزش، حکم مدیرعاملی گرفته اما به‌نظر می‌رسید با روی کارآمدن دولت روحانی دیگر شانسی برای بازگشت نخواهد داشت. محمود گودرزی، وزیر پیشین ورزش، بارها به دوستانش گفته بود اجازه نخواهد داد فتح‌الله‌زاده به استقلال نزدیک شود. گفته می‌شود مسعود سلطانی‌فر هم از منتقدان شیوه مدیریت فتح‌الله‌زاده بوده. شاید خود او هم فکر نمی‌کرده روزی با این مدیر پرحاشیه دور یک میز بنشیند اما، استعفای استراماچونی و عصبانیت هواداران استقلال، در کمتر از 24ساعت عرصه را چنان بر وزیر تنگ کرد که سوابق فتح‌الله‌زاده و حتی شایعه بازنشسته‌بودنش نادیده گرفته شد.
برخی منابع، دیروز خبر دادند که محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، فتح‌الله‌زاده را به دیدار وزیر ورزش و جوانان برده است. داورزنی، معاون سابق وزیر و از دوستان نزدیک او به شمار می‌رود.
کسی از جزئیات نشست 3نفره در ساختمان شماره2 وزارت ورزش خبر دقیقی ندارد، با این حال هرچه بوده، به‌نظر می‌رسد به نفع فتح‌الله‌زاده تمام نشده است. ساعتی پس از این جلسه خبر رسید که اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال، با حفظ سمت، سرپرست مدیرعاملی شده است. فتح‌الله‌زاده هم مصاحبه کرد و گفت که قرار شده مدیران وزارت ورزش در دو سه روز آینده درباره بازگشت او تصمیم بگیرند.
سال1393 علی فتح‌الله‌زاده در حالی از مدیریت استقلال کنار گذاشته شد که تیمش در پایان فصل مسابقه‌های لیگ‌برتر، میان 4تیم بالای جدول هم جا نداشت. با وجود نتایج ضعیف تیم، حجم زیاد بدهی‌ها، زیرسؤال رفتن فعالیت‌های مالی باشگاه‌ و البته شائبه بازنشستگی، فتح‌الله‌زاده امروز به لطف حضور پررنگش در رسانه‌ها و نیز ضعف جانشینانش، دوباره در قامت یک ناجی، پشت میز مذاکره با وزیر دولت تدبیر و امید می‌نشیند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید