• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 20 آذر 1398
کد مطلب : 90088
+
-

در بازدید از مدرسه اتباع خارجی مطرح شد

فخاری پیگیر مدرسه کودکان کار می‌شود

فخاری پیگیر مدرسه کودکان کار می‌شود

کودکان اتباع خارجی صاحب مدرسه بهتری می‌شوند؟ صبح دیروز 3نفر از اعضای شورای شهر تهران مهمان مدرسه فرهنگ در منطقه17 بودند؛ مدرسه‌ای کوچک با فضای غیراستاندارد.
مدرسه فرهنگ که از 20 سال قبل شروع به‌کار کرده است و با داشتن 6 کلاس کوچک، جوابگوی متقاضیان نیست، هم‌اکنون 196دانش‌آموز دختر و پسر افغانستانی در نوبت صبح و عصر در این مدرسه درس می‌خوانند. اما به گفته نادر موسوی  مدیر این مدرسه،

تعداد زیادی از متقاضیان به‌دلیل محدودیت فضا موفق نشده‌اند که پشت میز این مدرسه بنشینند. نزدیک به 50درصد کودکانی که در مدرسه فرهنگ درس می‌خوانند، کودک کار هستند.
بازدید دیروز اعضای شورای شهر از مدرسه فرهنگ با پیگیری‌های کمیته اجتماعی شورا و الهام فخاری، رئیس این کمیته انجام شد. حجت نظری و مجید فراهانی اعضای دیگر شورا و مالک حسینی، رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران هم از مهمانان ویژه این مراسم بودند.
در این دیدار حسین سوختانلو، صاحب امتیاز مؤسسه فرهنگ که مدرسه هم زیرمجموعه این مؤسسه است، مشکل اصلی این مجموعه را فضای فعالیت این مجموعه اعلام کرد. به گفته او، ساختمان این مدرسه استیجاری است، اجاره 2 میلیونی در‌ماه و حقوق معلمان هزینه‌های اصلی مدرسه هستند. همچنین سوختانلو گفت که معلمان از دانش‌آموزان سابق مدرسه هستند و پایین‌ترین دستمزد را می‌گیرند. با این حال هر دانش‌آموز سالانه حدود 700 هزار تومان برای مدرسه هزینه دارد که بیشتر خانواده‌ها قدرت پرداخت این مبلغ را ندارند و خیران هستند که بخش زیادی از این هزینه‌ها را می‌دهند.

به گفته سوختانلو، بیشتر کودکان کار افغانستانی به‌دلیل محدودیت جا در مدرسه پذیرش نمی‌شوند. کوچکی فضا و غیراستاندارد بودن آن، دلیلی شد تا فخاری و دیگر اعضای شورا قول دهند تا فضای بهتری برای مدرسه این کودکان فراهم شود. فخاری خطاب به محمود کلهری، شهرداری منطقه17 که در جلسه حضور داشت، گفت: «ایجاد فضای مناسب و شاد برای دانش‌آموزان ازجمله اقداماتی است که باید با سرعت انجام شود.» فخاری تأکید کرد که آموزش کودکان در اولویت است: «از کودکان یاد می‌گیریم که مرزهای دنیا ساختگی است، چرا که کودکان از هر ملیتی و با هر سطح طبقاتی با یکدیگر دوست و همراه می‌شوند. تلاش مجموعه شهری کاهش مرزهای ساختگی است. خدمات اجتماعی مشمول همه کسانی می‌شود که چه در اینجا ‌زاده شده‌اند و چه مهاجر هستند.» 
در پایان این دیدار قرار شد که فضای آموزشی با امکانات لازم برای فعالیت این مجموعه درنظر گرفته شود و همچنین شهرداری منطقه نیز در تجهیز آن خدمات لازم را به‌اجرا درآورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید