• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 19 آذر 1398
کد مطلب : 89947
+
-

شاهکار علمی در ساخت دوچرخه برقی

H7 دوچرخه‌ای برقی است که در ساخت آن اصلا از جوشکاری یا پیچ استفاده نشده و با وزن چهار‌کیلوگرمی می‌تواند ۶۵۰ کیلوگرم بار را تحمل کند!

شاهکار علمی در ساخت دوچرخه برقی

دوچرخه‌های برقی حالا هر روز بیشتر در شهرهای بزرگ جای خودشان را پیدا می‌کنند، اما طراحی دوچرخه برقی کاربوگاتو H7 کاملا بی‌نظیر است. یک دوچرخه برقی با ظاهری بی‌نظیر با بدنه‌ای جدید که به نیمرخ آن چهره‌ای بی‌همتا حتی شبیه یک موتورسیکلت داده است!
این دوچرخه از نظر ظاهری کاملا پیشرفته و انقلابی است که به طراحی دوچرخه‌های سنتی هیچ شباهتی ندارد. مهم‌ترین نکته این است که این دوچرخه ساخت گروه طراحی کاربوگاتو یک شاسی یکپارچه (مونوکوک) فیبر کربن صیقل خورده دارد که بسیار سبک و محکم است.
 اگر می‌خواهید به H7 نگاه کنید، بیشتر وقت‌تان صرف تحسین نحوه ساخت آن می‌شود، چراکه سیستم کاملا غیرمعمولی با یک رنگ مات کربنی که البته تک‌رنگ است، خواهید دید. قلب طراحی H7 رنگ فیبر کربن تک‌رنگ آن است که برای به نمایش گذاشتن ظرافت منحصر به فرد این دوچرخه ساخته شده است، در عین حال یک بدنه فوق‌العاده مطمئن و مستحکم برای دوچرخه نیز درنظر گرفته شده است. این دوچرخه تک‌رنگ باوجود وزن سبکش طوری طراحی شده که می‌تواند تا 650کیلوگرم بار حمل کند. به گزارش ساینس، درحالی‌که این دوچرخه برقی زیبایی‌اش را مدیون نداشتن هرگونه چسب، پیچ یا جوش است، وزن چارچوب آن فقط 4کیلوگرم است. بدنه به شکل رعد و برق با دو سیستم تعلیق بسیار منحصر به فرد ساخته شده است. سیستم تعلیق جلو از دوچرخه‌های کروز الهام گرفته است ولی سیستم تعلیق پشتی مکانیسم پیشرفته‌ای دارد که در نوع خودش منحصربه‌فرد است. هر دو سیستم تعلیق در کنار یکدیگر کار شده‌اند تا دوچرخه‌سوار بتواند در شرایط مختلف جاده‌ای دوچرخه را درست تنظیم کند. این دو سیستم تعلیق با یکدیگر یک نوع راحتی بی‌نظیر را در شرایط مختلف جاده‌ای القا می‌کند.  با استفاده از موتور برقی که در چرخ‌های عقب کارگذاشته شده و مصرف انرژی ثابت 3 کیلووات دارد؛ دوچرخه می‌تواند حداکثر با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت حرکت کند.  قدرت این موتور می‌تواند بسته به نوع روش سواری که انتخاب می‌کنید تا 12کیلووات هم برسد. باتری این دوچرخه 1150وات ساعتی و قابل جداشدن است که به همراه چراغ راهنمای زیر زین بسته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید