• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 19 آذر 1398
کد مطلب : 89904
+
-

در حاشیه سیاست

  تعریف اصولگرایان از وحدت؛ باج دادن
امیر محبیان، تحلیلگر جریان اصولگرا در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفته است: تلاش‌هایی دارد صورت می‌گیرد که به نوعی از همگرایی و سرلیست واحد برسند که البته ضمن امیدواری برای رسیدن به این هدف نسبت به امکان آن شدیدا مشکوک هستم. جریان اصیل اصولگرا سال‌هاست در انفعال محض است و تعریفش از وحدت باج دادن به افراطی‌هاست. بازی‌ای‌ که افراطی‌ها برای آنها تعریف کرده‌اند بسیار ساده است؛ ایجاد توهم درباره جایگاه اجتماعی افراطیون، انداختن اصولگرایان سنتی به انفعال و تلاش برای تامین نظر افراطی‌ها و نهایتا در آخرین لحظه بر هم زدن بازی.

  جلیلی: ما اصلا ذیل فصل 7منشور ملل متحد نبودیم
سعید جلیلی روز گذشته در نشست «عدالت اجتماعی؛ از آرمان تا واقعیت» که به مناسبت روز دانشجو در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد بار دیگر انتقاداتی نسبت به برجام و تیم روحانی وارد کرد. به‌گزارش ایلنا، جلیلی که قبلا ایده دولت سایه را مطرح کرده بود با بیان اینکه دولت سایه نه حزب است و نه دکان و دستگاه، گفت: دولت سایه، یک گفتمان است که افراد، تحولات کشور را پیگیری کرده، اشتباهات را اصلاح، نواقص را تکمیل و روندهای مثبت را تقویت کنند. هر دانشگاه می‌تواند یک دولت سایه باشد. رئیس تیم مذاکرات در دوران محمود احمدی‌نژاد با اشاره به اظهارات ظریف و روحانی مبنی بر خروج ایران از ذیل فصل7 منشور ملل متحد گفت: می‌گویند ما ذیل فصل 7 منشور ملل متحد بودیم. این غلط است. ما ذیل بند۴۱ فصل هفتم بودیم. آمریکا پیش‌نویسی تهیه کرده بود که بین کشورها درباره بودن ایران ذیل فصل هفتم باشد. در نهایت قرار شد ایران ذیل بند ۴۱ یعنی یک بند فصل هفتم باشد. ذیل بند۴۱ بودن با فصل هفتم بودن از نظر حقوقی خیلی فرق می‌کند.

  پیشنهاد کدخدایی: کرسی‌ها ی مجلس بین احزاب تقسیم شود نه افراد
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در دیدار صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان یکی از نقایص فعالیت‌های حزبی را عدم‌فعالیت حزبی پس از راهیابی به مجلس عنوان کرد و گفت: قانون باید در مورد احزاب و فعالیت‌های حزبی اصلاح شود تا نقش احزاب در کشور پررنگ‌تر شود. وی افزود: مثلا می‌توان اینطور برنامه‌ریزی کرد که اگر حزبی درصدی از آرا را کسب کرد، کرسی‌های مشخصی به آن حزب داده شود؛ در واقع باید هویت حزبی و سیاسی احزاب پررنگ‌تر شود. سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: ضرری را که از رهگذر فقدان هویت و شناسه سیاسی احزاب به‌وجود می‌آید مردم متحمل می‌شوند و این باید در قوانین اصلاح شود. به گزارش خبرآنلاین، کدخدایی با اشاره به فعالیت‌های حزبی در کشورهای پیشرفته، اظهار داشت: به‌جد معتقدم که باید فعالیت احزاب در کشور نهادینه شود و این نیاز به یک مطالبه جدی و همه‌جانبه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید