• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 17 آذر 1398
کد مطلب : 89764
+
-

خبرهای خوش از توسعه بندر چابهار

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بندر چابهار در سیستان ‌و بلوچستان گفت: فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به بهره‌برداری رسیده است و عملا از یک بندر استاندارد، مجهز، با کیفیت و تجهیزات به‌روز با ظرفیت 8.5 میلیون تن بهره‌مند هستیم. به گزارش گروه ایرانشهر، محمد اسلامی با بیان اینکه مجموع ظرفیت بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری به 11 میلیون تن خواهد رسید، افزود: این یکی از اهدافی است که برای توسعه سواحل مکران الزامی بوده است.

به گفته وی، همچنین 203 هکتار استحصال در فاز نخست طرح توسعه بندر چابهار انجام شده است و با اجرای فاز 2، ظرفیت این بندر به حدود 35 میلیون تن درمجموع اعم از اسکله‌های نفتی، فله و کانتینری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه بعد از بهره‌برداری از اسکله‌های جدید و پهلوگیری بزرگ‌ترین کشتی‌های کانتینری در این بندر ایران در تراز کشورهای دارای بنادر پیشرفته قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: بندر چابهار نیاز به ذخیره انبار و سیلو دارد. به همین دلیل، عملیات ساخت 2 پروژه جدید در این بندر آغاز شده است. عملیات ساخت شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی شامل پست‌های برق، آب، مخابرات انجام و همچنین یک سیلوی 100 هزارتنی غلات ایجاد می‌شود تا بتوان با سامانه مکش اتوماتیک غلات فله، عملیات تخلیه و بارگیری را انجام داد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: نقشه پروژه بزرگراه نیز به عنوان نیاز مبرم مردم چابهار در دست اجراست و قرارداد این طرح ابلاغ شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
اسلامی با اشاره به ایجاد مدرن‌ترین پایانه مسافربری دریایی کشور در چابهار، اضافه کرد: تاکید بر این است که مسافرت دریایی تسهیل و تسریع شود، زیرا با ظرفیت موجود، می‌توان بین بنادر ایران و کشورهای همسایه مسافرت دریایی داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید