• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 16 آذر 1398
کد مطلب : 89642
+
-

بازار گردشگری اصفهان کساد شد

سطح اشغال هتل‌ها در شهر اصفهان به زیر 30درصد رسیده و یک عضو جامعه هتلداران اصفهان  هشدار داده است که ادامه این روند به فرار سرمایه‌گذاران از اصفهان منجر می‌شود.
امیرمسعود لوافان با اشاره به وضعیت موجود گردشگری کشور به‌ویژه پس از خروج آمریکا از برجام به ایسنا گفت: در شهری مثل اصفهان که همه اذعان دارند در فصل شلوغی سفر با کمبود اتاق مواجه است، سطح اشغال هتل‌ها از ‌ماه آذر تا نوروز بسیار پایین می‌آید و درحال حاضر نیز کمتر از ۳۰درصد ظرفیت هتل‌های این شهر تکمیل است.
او افزود: چنین آماری طبیعتا صرفه اقتصادی و انگیزه‌های سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد؛ وقتی قرار است چهار پنج‌ماه از سال درآمد وجود نداشته باشد و هزینه‌ها تامین نشود و هتل‌ هم خالی از مسافر باشد، دیگر رغبتی نمی‌ماند تا سرمایه تازه‌ای به این بخش وارد شود و باید برای این معضل فکری کرد.
عضو جامعه هتلداران اصفهان گفت: همه هتل‌های اصفهان با کمبود مسافر مواجه‌اند.
وی افزود: اگر قرار است سرمایه‌گذاری در اصفهان رونق بگیرد، نخست باید بحث اشغال هتل‌ها در فصل کم مسافر را حل کرد.
لوافان اعلام کرد: با آغاز تحریم‌های آمریکا با افت و ریزش مسافر مواجه شدیم. البته بررسی آمار سال به سال نشان می‌دهد امسال به نسبت سال گذشته وضعیت ۵ تا ۱۰درصد بهتر بود، ولی این آمار با دوره برجام اصلا قابل مقایسه نیست.
او افزود: آن موقع گردشگران خارجی تا اواسط آذرماه به ایران سفر می‌کردند. حتی در دی و بهن‌ماه مسافر داشتیم و فصل بعدی سفر از اواسط اسفندماه شروع می‌شد که الان دیگر اینگونه نیست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید