• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 10 آذر 1398
کد مطلب : 89200
+
-

90دقیقه را استقلال برد 5دقیقه را سپاهان

90دقیقه را استقلال برد 5دقیقه را سپاهان

حساس‌ترین بازی هفته دوازدهم، جذاب‌ترین بازی هفته هم از آب درآمد. البته از این هفته هم 2بازی عقب افتاد اما اگر بازی‌های پرسپولیس و تراکتور مقابل رقبا هم برگزار می‌شد باز بعید بود جدالی جذاب‌تر از بازی سپاهان-استقلال را شاهد باشیم. آبی‌پوشان بعد از 6برد متوالی در لیگ‌برتر در اصفهان ابتدا عقب افتادند، سپس با 2گل پیش افتادند و در آستانه پیروزی هفتم قرار گرفتند اما در نهایت گل تساوی را در لحظات آخر پذیرفتند و باز هم خاطره تلخی از دقایق تلف‌شده بازی نصیب‌شان شد. استراماچونی پیش‌تر در بازی با ماشین‌سازی، فولاد و ذوب‌آهن نیز طعم گل خوردن در وقت‌های تلف‌شده را چشیده بود. اگر این 4 گل وارد دروازه استقلال نمی‌شد، حالا آبی‌ها 7 امتیاز بیشتر داشتند و سپاهان یک امتیاز کمتر.
  با فاصله، بهترین خط حمله
استقلال عادت 10بازی اخیرش در لیگ و حذفی را فراموش نکرد و باز هم 2گل به حریفش زد. خط حمله آبی‌پوشان بعد از شکست یک بر صفر مقابل پرسپولیس که در هفته چهارم نصیب‌شان شد، دیگر در تمام بازی‌های لیگ و حذفی حداقل 2گل به رقبای ریز و درشت خود زده‌اند. البته برخلاف بازی‌های اخیر استقلال این بار نیمه اول را بدون گلزنی به پایان برد اما در نیمه دوم به آنچه می‌خواست دست یافت. خط حمله استقلال حالا با 25گل زده اختلاف خیره‌کننده‌ای با دیگر تیم‌ها دارد. آنها از نزدیک‌ترین رقیب‌شان 10گل بیشتر زده‌اند!
   آقای گل‌های بی‌پنالتی
مهدی قائدی و شیخ دیاباته؛ زوج گلزن آبی‌ها باز هم هر دو به گل رسیدند تا رکورد خود را بهبود ببخشند. این دو مهاجم حالا در رتبه‌های اول و دوم گلزنان قرار دارند و اگر ضربات پنالتی را محاسبه نکنیم از تمام رقبای خود بیشتر گل زده‌اند. به جز شیخ و مهدی، هیچ بازیکن دیگری در لیگ نوزدهم بدون پنالتی نتوانسته بیشتر از 4گل بزند اما 2 مهاجم استقلال 6گله و 5گله هستند.
  پایین‌تر از میانگین
آمارهای متریکا نشان می‌دهد هر دو تیم در تعداد پاس و دقت پاس ضعیف‌تر از میانگین خودشان در این فصل بوده‌اند. فشار بالای بازی و فیزیکی شدن درگیری‌ها در بسیاری از لحظات بازی به هیچ‌کدام از دو تیم اجازه نمی‌داد پاس‌های زیادی رد و بدل کنند اما استقلالی‌ها در رساندن توپ به یکدیگر و خلق موقعیت با استفاده از کمترین تعداد پاس‌ها نسبت به میزبان خود برتر بودند. استقلالی‌ها 395پاس دادند و سپاهانی‌ها 320پاس. با این آمار هر دو تیم کمتر از بازی‌های گذشته پاس داده‌اند که این افت در تیم سپاهان با 120پاس کمتر از بازی‌های قبلی مشهودتر است. دقت پاس در این بازی هم 77-74 به سود استقلال بوده است. اما دقت پاس 2 تیم در کل فصل 82-80 به سود سپاهانی‌هاست.
  ضعیف‌ترین مرد میدان: میم.زاهدی‌فرد
اشتباهات عجیب داوری هم از مهم‌ترین اتفاقات این بازی بود که با واکنش‌های متفاوتی از سوی کارشناسان همراه شد. البته صحنه هند کی‌روش استنلی در دقیقه51 واکنش‌های متفاوتی نداشت؛ همه متفق‌القول به پنالتی‌بودن این صحنه رأی دادند و تنها کسی که واکنش متفاوتی داشت محمدحسین زاهدی‌فرد داور بازی بود! زاهدی‌فرد همان داوری است که فصل گذشته هم در اصفهان گل سالم علی کریمی مقابل سپاهان را مردود اعلام کرد اما در نهایت پاتوسی گل زد تا داور نتواند مانع شکست سپاهان شود. او در دقیقه51پنالتی واضح استقلال را نگرفت و دقیقا 30دقیقه بعد روی نفوذ رضا میرزایی به محوطه جریمه استقلال هم خطای میلیچ را پشت محوطه جریمه گرفت که در این صحنه هم بعضی از کارشناسان اعتقاد به پنالتی داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید