• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 7 آذر 1398
کد مطلب : 88965
+
-

نه برانکو، نه کالدرون؟

شاید خیلی‌ها منتظر بودند در بازی حذفی پرسپولیس با نفت آبادان نوبت فیکس شدن امید عالیشاه برسد و این بازیکن از ابتدا برای سرخ‌ها به میدان برود. امید در بازی با نفت مسجد‌سلیمان دقایق کوتاهی برای پرسپولیس بازی کرد و عملکرد خوبی هم داشت؛ با این اوصاف توقع می‌رفت کالدرون بیشتر به او میدان بدهد، اما اتفاقی که رخ داد دقیقا
 بر عکس بود و امید حتی یک دقیقه هم به بازی گرفته نشد. این مسئله از نظر فنی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد و ظاهرا ریشه‌های آن را جای دیگری باید جست‌وجو کرد. اتفاقا یک روز قبل از بازی پرسپولیس و نفت‌آبادان، یک رسانه از احتمال غیبت عالیشاه در این دیدار خبر داده بود. آنها نوشته بودند امید از سوی گابریل کالدرون به سمپاشی علیه خودش متهم شده؛ به این معنی که آقای بازیکن در مورد سرمربی تیم حرف‌های ناخوشایندی زده که به گوش او رسیده است. بنا به ادعای این گزارش، کالدرون این نکته را حتی به مدیرعامل باشگاه هم گفته بود. از قضا اتفاقی که عصر سه‌شنبه در زمین رخ داد هم این فرضیه را تقویت می‌کند. در روزی که کالدرون تصمیم گرفته بود علیپور را نیمکت‌نشین کند، باز نوبت به فیکس شدن عالیشاه نرسید. مربی آرژانتینی تا دقیقه 90 بازی ضعیف وحید امیری را تحمل کرد و حتی وقتی تصمیم به تعویض نادری گرفت، باز فرشاد احمدزاده ناآماده را به میدان فرستاد تا همچنان نوبت به عالیشاه نرسد. آیا این اتفاق عجیب، می‌تواند مبنای منطقی داشته باشد؟
آنچه مشخص است اینکه رابطه عالیشاه با کالدرون چندان تعریفی ندارد. این نکته مخصوصا زمانی جالب می‌شود که بدانیم امید حتی با برانکو ایوانکوویچ هم نمی‌ساخت! در حقیقت برخی بازیکنان فعلی پرسپولیس که چشم دیدن کالدرون را ندارند، مدام حسرت دوران برانکو را می‌خورند، اما امید سابقه مصاحبه علیه مربی کروات را هم دارد. او هر وقت نیمکت‌نشین می‌شد، ترش می‌کرد. به‌عنوان مثال نوروز همین امسال بعد از 2پیروزی مهم پرسپولیس برابر استقلال و پیکان، عالیشاه در گفت‌وگو با خبرنگاران علنا نسبت به نیمکت‌نشینی‌اش معترض شد و گفت:«دلیل این مسئله فنی نیست. آخر فصل افشاگری می‌کنم.» آخر فصل شد، اما نه‌تنها امید به وعده‌اش عمل نکرد، بلکه حالا شنیده می‌شود با مربی جانشین برانکو هم سر ناسازگاری دارد. عالیشاه بازیکن بدی نیست و قطعا می‌تواند باری از روی دوش تیمش بردارد، اما اولا باید واقعیت‌ها در مورد سطح کیفی خودش را قبول کند و از نیمکت‌نشینی‌های پراکنده شاکی نشود، ثانیا لازم است در مورد اخلاق حرفه‌ای‌اش تجدید نظر کند. او اگر بی‌حاشیه و بدون غرولند فقط تمرین و بازی کند، قطعا شرایطش خیلی بهتر از این خواهد شد. در غیراین صورت اگر کالدرون هم برود، امید با مربی بعدی به مشکل خواهد خورد!

این خبر را به اشتراک بگذارید