• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
چهار شنبه 6 آذر 1398
کد مطلب : 88915
+
-

دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات دیواندری و سایر متهمان با حضور مطلعان پرونده برگزار شد

متهمان در مقابل مطلعان


دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و سایر متهمان، روز گذشته در شعبه اول ویژه دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادگاه انقلاب اسلامی تهران و به ریاست حجت‌الاسلام و‌المسلمین قاضی موحد به شکل علنی برگزار شد. نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و ۸ متهم دیگر دایر بر اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تشکیل و سردستگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت نسبت به وجوه بانک‌های ملت و پارسیان 26شهریور سال‌جاری برگزار شد. علی دیواندری، مجید سعادتی، بهروز مختاری، رحمت‌الله باختری، مهدی فلاحتیان، حسین ابوالحسنی، اسماعیل احدی، سمانه حضرتی آ‌شتیانی و وحید نمازی متهمان این پرونده هستند. مطابق آنچه قاضی در نخستین جلسه دادگاه اعلام کرد، متهمان مجید سعادتی، رحمت‌الله باختری و سمانه حضرتی آشتیانی متواری هستند و سایر متهمان به همراه وکلا حضور داشتند. علی دیواندری، مدیرعامل سابق بانک ملت و پارسیان متهم ردیف اول این پرونده است. دیواندری به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور از طریق تشکیل و سردستگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت به مبلغ ۱۶‌هزار دلار موضوع هزینه سفر‌های محرمانه و مشارکت در قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰ هزار یورو متهم است.
به گزارش میزان، دوازدهمین جلسه دادگاه روز گذشته با حضور مطلعان پرونده برگزار شد؛ «آرام» عضو هیأت‌مدیره شرکت داریس تحت پوشش بانک ملت به‌عنوان نخستین مطلع پرونده پس از یاد‌کردن قسم به پرسش‌های قاضی و نماینده دادستان پاسخ داد. اظهارات این مطلع با واکنش وکیل دیواندری، متهم ردیف اول پرونده مواجه شد که گفت: آقای آرام در مظان اتهام است و شرایط شاهد را ندارد؛ چراکه ذینفع هستند.

مراجعه متهمان به شخصیت‌های کشوری!
قاضی موحد در قسمتی از جلسه دادگاه گفت: وکیل متهم فلاحتیان تصویر چکی را ارائه دادند که در وجه «مینیون» صادر شده نه در وجه سعادتی. در این هنگام قهرمانی، نماینده دادستان گفت: اسنادی توسط وکیل متهم فلاحتیان ارائه می‌شود که روند دادرسی را منحرف می‌کند. ده‌ها سند خواستیم که نیاوردید. 
قاضی موحد بیان کرد: آقای احمدی (وکیل متهم فلاحتیان) در ارائه اسناد و مدارک بسته ۲۰۰ یا ۳۰۰برگه‌ای ارائه می‌دهد که ناخوانا‌ست. قهرمانی تصریح کرد: فعلا، اسناد سود‌هایی که به بانک ملت رفته را ارائه دهید.    
قاضی در ادامه خطاب به وکیل فلاحتیان گفت: شما مکرر اعلام کردید که به بانک رفته‌اید و به‌دنبال پرداخت بدهی خود بوده‌اید، اما چنین چیزی صحت ندارد. در چنین شرایطی نزد برخی از شخصیت‌ها و مقامات کشوری می‌روید و می‌گویید شما بدهکار نیستید. بعد آن افراد نیز گمان می‌کنند شما درست می‌گویید.
مدنی‌زاده، دیگر مطلع پرونده درباره بدهی متهم فلاحتیان گفت: زمینی در اصفهان قرار بود از سوی آقای فلاحتیان به‌عنوان پرداخت طلب صورت گیرد که مشخص شد ارزش ندارد. در ادامه قاضی خطاب به مدنی‌زاده گفت: آقای فلاحتیان به بانک ملت چقدر بدهکار است؟ مدنی‌زاده پاسخ داد:‌ آنچه در مجموعه تراستی اتفاق افتاد، عدد بدهی ۳۵۱میلیون درهم در بخش تراستی بود. در ادامه وکیل فلاحتیان تلاش کرد که اعلام کند اقداماتی برای وصول بدهکاری‌ها صورت گرفته، اما مدنی‌زاده با ارائه اسنادی به دادگاه همه آنها را نفی کرد. در ادامه متهم فلاحتیان دوباره تلاش کرد تا با ارائه اسنادی ثابت کند برای پرداخت بدهی‌های خود اقدام کرده، اما قاضی به وی گفت هیچ اقدام قضایی از سوی شما صورت نگرفت و سندی ارائه نکردید.


رد اظهارات مطلع پرونده توسط متهم ردیف اول

در ادامه متهم دیواندری در واکنش به اظهارات به مدنی‌زاده، مطلع پرونده گفت: به صراحت این را بیان کنید که آیا من به شما گفته‌ام که تهاتر انجام دهید یا اقدام به شکایت بابت تهاتر را در دستور کار قرار دهید. مدنی‌زاده پاسخ داد: جمله شما دقیقا این بود که پیگیر قرارداد نباشید و از محل تهاتر اقدام کنید. دیواندری در ادامه با اعتراض نسبت به اظهارات مدنی‌زاده گفت: من این اظهارات را قبول ندارم و ایشان نباید گزینشی حرف بزند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :