• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
چهار شنبه 6 آذر 1398
کد مطلب : 88911
+
-

در حاشیه سیاست

  جلیلی: قبل از امضای برجام، به روحانی نامه نوشتم
سعید جلیلی، رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت احمدی‌نژاد طی سخنانی اعلام کرد: در همین برجام، زمانی که مطرح شد، 4روز قبل از توافق وین به آقای روحانی نامه نوشتم و آن را رسانه‌ای نکردم که در آن ایرادات توافق را یادآور شدم، چرا‌که وظیفه ما بود که خلأها را اعلام کرده و هشدار دهیم تا کشور دچار چالش نشود.(تسنیم)

  مأموریت به عارف
یک عضو شورای‌عالی سیاستگذاری با تأکید بر اینکه احتمال ائتلاف بین اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات پیش‌رو بعید است، گفت: اما مطالبه بدنه اصلاحات به‌خصوص جوانان این است که معرفی کاندیدای کمتر بهتر از این است که با کسانی ائتلاف کنیم که فقط تا دربِ بهارستان با ما همراهی می‌کنند. به گزارش خبرآنلاین، محمود میرلوحی همچنین گفته که شورای‌عالی سیاستگذاری به عارف و دیگر اعضای هیأت رئیسه شورا ماموریت داده تا برای ایجاد تفاهم بیشتر و کم‌کردن هزینه ردصلاحیت‌ها وارد رایزنی با شورای نگهبان شود تا افراد باتجربه‌تر و امتحان پس‌داده تأیید صلاحیت شوند و این تفاهم ایجاد شود.

  حمله قالیباف به روحانی
محمدباقر قالیباف، رقیب انتخاباتی رئیس‌جمهور به بهانه افزایش قیمت بنزین، انتقادات تندی را علیه دولت حسن روحانی مطرح کرد. قالیباف در سخنانی به مناسبت هفته بسیج خطاب به مسئولان دولتی، گفت: اگر این زخم گرانی و بیکاری را درمان نمی‌کنید، زخم دیگری بر مردم وارد نکنید. قبل از گرفتن تصمیم برای گرانی بنزین ببینید چه صحبت‌هایی در یزد و کرمان گفته شد. آن سخنان، پاشیدن نمک روی زخم مردم است. به گزارش فارس، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: این سخن را نمی‌پذیریم که شما بگویید ما اختیار نداریم و نمی‌توانیم تصمیم بگیریم. شما نشان دادید که در همه‌جا هستید و تصمیم می‌گیرید، شما شک نداشتید با برخی تصمیمات فشارهای زیادی را مردم باید تحمل کنند بنابراین باید با آنها سخن می‌گفتید. قالیباف افزود: روزی که بحث صندوق‌های رأی مطرح است، مردم مهم می‌شوند، ولی روزی که زمان تصمیم‌گیری برای کشور می‌شود، هیچ حرفی با مردم نمی‌زنید و وقتی هم اشتباه می‌کنید، حاضر به عذرخواهی ساده از مردم نیستید. ریشه‌اش هم اینجاست که وقتی اعتقادی به اداره کشور توسط مردم ندارید، کار هم به مردم واگذار نمی‌کنید.

  وزیر صنعت: با بسیج توافقنامه امضا کردیم
رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت‌ با تأکید بر مخالفتش با افزایش قیمت‌های ناشی از اثر روانی و سوءاستفاده افراد از شرایط، به اعتمادآنلاین گفت: برای نظارت بر بازار در راستای جلوگیری از افزایش غیرواقعی قیمت‌ها نیروهای ناظر زیادی را به‌کار گرفته‌ایم و با بسیج هم جدیدا توافقنامه‌ای امضا کرده‌ایم و فرمانده بسیج پذیرفت که اگر نیروی ناظر کم آوردیم، نیروی بسیجی در اختیارمان قرار دهد.

  یارانه‌ها را سه‌برابر و طب را رایگان کنیم!
سعید لیلاز، از اقتصاددانان حامی تصمیم سهمیه‌بندی بنزین با اشاره به نقش‌آفرینی خود در طراحی طرح دولت در سهمیه‌بندی بنزین گفت: متأسفانه این طرح الان دارد ناقص اجرا می‌شود. بله! من طرفدار جدی افزایش قیمت حامل‌های انرژی- نه فقط بنزین- بودم. لیلاز از سه‌ضلع طرح اولیه به جماران می‌گوید: یک ضلعش سیاست‌های اصلاح قیمت بود که قیمت‌ها را بالا می‌برد. ضلع دوم سیاست‌های حمایتی و جبرانی در برابر این اصلاح قیمت بود. ضلع سوم هم تحرکات و اقدامات فرهنگی و اجتماعی از طرف حکومت بود. این اقتصاددان اصلاح‌طلب درباره ضلع سیاست‌های اصلاحی، توضیح داد: طرح این بود که قیمت‌ حامل‌های انرژی را بالا ببریم‌ و در مقابل می‌گفتم که اولا‌ یارانه‌ها را بین دو تا سه‌برابر افزایش دهیم، ثانیا‌ 2هزار کالری روزانه از طریق توزیع کوپن به همه 83میلیون نفر را تضمین کنیم که همه حداقل به 2هزار کالری روزانه دسترسی خواهند داشت؛ ثالثا‌ طب را ملی کنیم؛ یعنی هیچ بیماری تحت هیچ شرایطی بی‌دارو و بی‌درمان نماند؛ چه پول داشته باشد و چه پول نداشته باشد در مراکز دولتی پذیرش شود. (جماران)

این خبر را به اشتراک بگذارید