• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 5 آذر 1398
کد مطلب : 88830
+
-

مه‌گرفتگی در ۱۰ استان

هوای شهرهای صنعتی آلوده می‌ماند

مه‌گرفتگی در ۱۰ استان

سازمان هواشناسی کشور از پایداری و افزایش نسبی دمای هوا در مناطق مختلف کشور و مه‌گرفتگی در ارتفاعات 10 استان خبر داد.

به گزارش گروه ایرانشهر، ارتفاعات استان‌های اردبیل، اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، لرستان، مرکزی، گیلان، همدان و کردستان با مه‌گرفتگی همراه خواهد بود. 
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه برای تردد در محورهای کوهستانی به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی الزامی است، اظهارکرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی و پیش‌بینی بارش برف و باران، از روز چهارشنبه در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور تردد در مسیرهای کوهستانی و برفی فقط با تجهیزات زمستانی میسر خواهد بود.
سرهنگ نادر رحمانی، با اشاره به محورهای مسدود، ادامه داد: محور قدیم پلدختر - خرم‌آباد، شهداد - نهبندان به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود هستند. کمربندی دهلران هم مسدود و تردد از داخل شهر انجام می‌شود. بر این اساس، در استان کردستان هم، بعد از چند روز پایداری جوی، شهرهای مختلف، با ورود سامانه بارشی، برفی و بارانی خواهند شد. رحیم صدیقی، مدیرکل هواشناسی کردستان، با اشاره به ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه گفت: از بعد‌از‌ظهر فردا تا جمعه و همزمان با ورود یک سامانه بارشی، افزایش پوشش ابر، در برخی ساعات بارش باران و البته در ارتفاعات با بارش برف مواجه خواهیم شد. 

زنجانی‌ها هم، براساس اعلام مسئول بخش پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی استان، هفته‌ای همراه با بارندگی خواهند داشت. سونا صرفی عنوان کرد: با ورود سامانه بارشی نسبتا ضعیف در استان و تراکم ابرها بارش پراکنده برف و باران را در برخی نواحی شاهد خواهیم بود. وی با بیان این که دمای استان تا پنجشنبه رو به افزایش است، تاکید کرد: بارش برف در ارتفاعات استان طی روزهای پایانی هفته ادامه دارد. 
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل هم با تاکید بر این که تا اوایل هفته آینده شرایط جوی در استان پایدار و در طول روزها شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود، اظهار کرد: تا چهارشنبه در مناطق جنوبی و مرکزی استان ماندگاری هوای سرد وجود خواهد داشت. 
سیاوش محمدی به احتمال بارندگی طی روزهای آینده هم اشاره کرد و گفت: در این مدت تنها از عصر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه شاهد بارش باران در مناطق جنوبی و دامنه‌های کوه سبلان خواهیم بود. 

درباره آلودگی هوای شهرهای کشور هم مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی عنوان کرد: از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه جدید بارشی در مناطقی از شمال‌ غرب و غرب کشور بارش برف و باران خواهیم داشت. صادق ضیاییان با بیان این که تا پنجشنبه آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، اصفهان، کرج و اراک افزایش خواهد یافت، عنوان کرد: روز پنجشنبه بارش در شمال‌ غرب و غرب کشور ادامه دارد و در استان‌های جنوب ‌غرب و جنوب هم رگبار باران، رعد و برق و بارش پراکنده برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه هم بارش‌ها در نیمه غربی کشور به صورت پراکنده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید