• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 27 آبان 1398
کد مطلب : 87961
+
-

ابزار آلمانی و ژاپنی نداریم

فریدون غمام‌نو _رئیس اتحادیه ابزارفروشان

    اگر اهل فن هستید یا برای انجام تعمیرات روزانه در منزل یا محل کارتان نیازمند استفاده از ابزار و وسایل خاصی هستید، باید توجه داشته باشید که قیمت این اقلام نیز همانند بسیاری از محصولات صنعتی در بازار مصرف رشد 2تا 3برابری داشته است.
   برخی فروشندگان از عرضه آچار‌دستی یا ابزار برقی تحت عنوان برخی برندهای اروپایی و آسیایی به کشورمان خبر می‌دهند اما توجه داشته باشید که ابزار تولیدی این کشورها مدت‌هاست که وارد بازار ایران نشده و همه ابزار‌های برقی و انواع آچاردستی از کشور چین به‌صورت رسمی یا قاچاق وارد ایران می‌شود.
  هیچ ابزاری که ساخت کشورهای آلمان، کره‌ یا ژاپن باشد در بازار کشورمان وجود ندارد بلکه برخی از این ابزارها تحت لیسانس برندهای مشهوری مانند ماکیتا، بوش و... تولید و عرضه می‌شوند و از سوی دیگر چینی‌ها نیز شرکت‌هایی دارند که در کنار محصولات برندهای معروفی مانند پی.سی.‌ای، توسن، توکا و... به بازار عرضه می‌کنند.
  با توجه به تامین ارز مورد‌نیاز واردات ابزار برقی از طریق ارز بازار آزاد و نوسان نرخ ارز، امکان نظارت اتحادیه بر قیمت ابزار برقی وارداتی توسط شرکت‌ها وجود ندارد و قیمت اینگونه اقلام در بازار تابع نظام عرضه و تقاضا و نرخ ارز آزاد است که توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت تخصیص می‌یابد.
  واردکنندگان رسمی دارای پروانه کسب ملزم به ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش برای انواع ابزار برقی هستند و اتحادیه نیز بر ارائه مناسب اینگونه خدمات به مشتریان نظارت دارد. شرکت‌های واردکننده ملزم به داشتن و ارائه گارانتی معتبر‌هستند؛ چرا که درغیراین صورت سازمان استاندارد مجوز واردات اینگونه اقلام را نمی‌دهد.
   درصورتی که مشتریان نسبت به کیفیت و خدمات گارانتی ابزار‌های برقی وارد شده توسط شرکت‌های معتبر و رسمی عرضه‌کننده اینگونه اقلام گلایه یا شکایتی دارند می‌توانند این موارد را با مراجعه حضوری یا تماس با اتحادیه ابزار‌فروشان از طریق شماره تلفن‌های 66714848 و 66720618 به اتحادیه منعکس کنند تا بازرسان اتحادیه اینگونه شکایت‌ها را پیگیری و نتیجه را به مشتریان اعلام کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید