• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 20 آبان 1398
کد مطلب : 87339
+
-

در حاشیه سیاست

  پاسخ کنایه‌آمیز رمضان‌زاده به کرباسچی
عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات طی توییتی به اظهارات غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نسبت به طرح سامانه رأی‌گیری اصلاح‌طلبان ـ‌ سرا ـ واکنش نشان داد. رمضان‌زاده نوشت: «در تهیه طرح سرا هیچ نقشی نداشتم در تصویب آن هم، به آن نقدهایی هم وارد است، برای کسانی که بخواهند در انتخابات شرکت کنند ـ تأکید می‌کنم بخواهند شرکت کنند ـ مسیر دمکراتیک و شفاف مبتنی بر رأی بدنه اجتماعی تنها راه گریز از تصمیم‌گیری مبتنی بر منافع شخصی و باندی پدرخوانده‌هاست.» پیش از این کرباسچی در انتقاد از طرح «سرا» گفته بود که این دمکراسی وارونه است.

  موحدی کرمانی: تصویب پالرمو و CFT بسیار خطرناک است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سکوت مجمع هرگز به‌معنای موافقت با لوایح پالرمو و CFT  نیست، گفت: آقا حتی یک کلمه هم در باب موافقت با لوایح پالرمو و CFT بیان نکردند به همین دلیل اکثریت قاطع اعضای مجمع بررسی لوایح پالرمو و CFT را به مصلحت نمی‌دانند، چون معتقدند بی‌عرضگی‌های مدیران اجرایی به‌حساب مجمع تشخیص گذاشته خواهد شد و مجمع می‌شود‌ مقصر اول و آخر بی‌کفایتی‌ها و عملکردهای نادرست آقایان. آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: بحث مربوط به این دو لایحه مدتی بود که در مجمع تشخیص مصلحت نظام فروکش کرده بود. لوایح پالرمو و CFT  دو لایحه بسیار خطرناکی هستند. آمریکایی‌ها دنبال آن هستند که بفهمند وقتی نفت ایران را تحریم می‌کنند، ایران از چه طریقی می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند. این مسئله بسیار خطرناک است.

  قالیباف نامزد انتخابات مجلس نمی‌شود
نایب‌رئیس‌ مجلس شورای اسلامی گفت که روز گذشته از آقای قالیباف درباره نامزدی‌اش در انتخابات مجلس سؤال کرده و آقای قالیباف گفته است که قصدی برای حضور در این انتخابات ندارد. به گزارش تسنیم، عبدالرضا مصری درباره این دیدار گفت: طی دیداری که با دکتر قالیباف داشتم، درباره اخبار مطرح‌شده در خصوص نامزدی‌اش در انتخابات سؤال کردم که ایشان با بر‌شمردن برخی دغدغه‌ها و نکات و مسائل پیرامون شرایط جاری اعلام کرد که قصدی برای حضور در این انتخابات ندارد.

  «جمشید بسم‌الله»، آدرس غلط بود
محمود بهمنی، رئیس‌کل بانک مرکزی دولت محمود احمدی‌نژاد که حالا هم عضو کمیسیون اقتصادی مجلس است، درباره اینکه گفته می‌شود در زمان او بیشترین منابع ارزی کشور به تاراج رفته، به اعتمادآنلاین گفت: من به‌تنهایی تصمیم‌گیرنده نبودم، اگرچه همواره تلاش کردم بتوانم استقلال بانک مرکزی را حفظ کنم. باید تأکید کنم همه آنچه رخ‌داد، با نظر و صلاحدید من نبود. بهمنی با تأکید بر اینکه در فسادهای اقتصادی هیچ‌گاه یک فرد به تنهایی نمی‌تواند بحران‌آفرینی کند، گفت: در همان روزهای پرالتهاب بحران ارزی در سال 91، بارها اعلام کردم نباید اذهان عمومی را با انتشار اخبار بی‌پایه و اساس مخدوش کرد. به مردم گفتند بحران ارزی کار فردی به نام جمشید بسم‌الله بوده، اما من به شما می‌گویم این اظهارنظرها آدرس غلط‌دادن به مردم بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید