• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85190
+
-

قیمت ۲۷ کالا در خراسان رضوی کاهش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی: درفاصله یک ماهه، این تعداد کالا در حوزه محصولات پروتئینی و غذایی 3/11 درصد کاهش قیمت داشته‌اند

تیتر یک
قیمت ۲۷ کالا در خراسان رضوی کاهش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: مقایسه وضعیت بازار این استان در فاصله 20 مهرماه جاری با 20 شهریور گذشته نشان می‌دهد قیمت ۲۷ قلم کالا به ‌ویژه در حوزه محصولات پروتئینی و غذایی به میزان 3/11 درصد کاهش یافته است. به گزارش ایرنا، «علی رسولیان» در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی بیان کرد: در این مدت قیمت 8 قلم کالا در بازار این استان 1/14 درصد افزایش یافته و قیمت ۱۸ قلم کالا نیز تغییری نداشته است. وی ادامه داد: هم‌اکنون قیمت گوشت مرغ، تخم‌مرغ و لاشه گوسفندی نیز در خراسان رضوی نسبت به متوسط قیمت کشوری این اقلام پایین‌تر است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی افزود: نرخ خرید و فروش برنج پاکستانی به دلیل افزایش تقاضا در این استان در مقایسه با متوسط قیمت کشوری آن در هر کیلوگرم حدود هزار تومان بیشتر است. بر این اساس کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی مقرر کرد مجوز دریافت و توزیع انواع برنج پاکستانی که در انبار گمرک موجود است گرفته شود. برنج‌هایی که از محل احتکار کالا توقیف شده است نیز گردآوری و در بازار خراسان رضوی توزیع می‌شود. رسولیان گفت: 1300 تن برنج پاکستانی با نرخ ستاد تنظیم بازار به زودی وارد شبکه توزیع خراسان رضوی می‌شود تا قیمت آن برای عرضه به مصرف‌کنندگان کاهش یابد. 

وی خاطرنشان کرد: انواع برنج محصول کشور هند نیز با قیمت هر کیلوگرم حدود ۶۰ هزار ریال به میزان کافی در خراسان رضوی موجود و آماده توزیع در بازار است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی به وضعیت تامین کالاهای مورد نیاز در ایام اربعین و دهه آخر ماه صفر نیز اشاره کرد و افزود: به منظور کمک به هیات‌های مذهبی و موکب‌ها در دهه پایانی ماه صفر همه اقلام مورد نیاز آنها نظیر برنج، شکر و گوشت با قیمت مصوب کارگروه استانی تنظیم بازار موجود است. هیات‌داران و موکب‌داران می‌توانند با مراجعه به نهادهای ذی‌ربط این اقلام را دریافت کنند. 

رسولیان در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات برای تنظیم بازار و حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در این استان توضیح داد: با هدف جلوگیری از کاهش قیمت گوجه‌‌فرنگی و کمک به کشاورزان تا دیروز ۲۱ مهرماه ۳۱ هزار تن گوجه‌فرنگی از 3 واحد تولیدی در خراسان رضوی خریداری شده است. خرید این محصول تا زمان رسیدن قیمت آن به حد معقول ادامه خواهد یافت. وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۳ هزار تن نهاده دامی در خراسان رضوی توزیع شده است که در مقایسه با ۳۰ هزار تن نهاده دامی توزیع‌شده طی مدت مشابه پارسال افزایش قابل ملاحظه‌ای دارد. 

این مقام مسئول گفت: هم‌اکنون همه انبارهای دولتی و حتی انبارهای بخش خصوصی فعال در خراسان رضوی پر از نهاده‌های دامی مورد نیاز هستند و بر همین اساس برای تامین چنین اقلامی مشکلی در استان وجود ندارد. رسولیان تصریح کرد: مقادیری حبوبات به‌ ویژه عدس نیز با قیمت مصوب در اختیار کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی قرار دارد که در اختیار نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار می‌گیرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید