• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83161
+
-

توسعه متوازن ورزش فارس سرعت می‌گیرد

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با بیان این‌که تقسیمات جدید کشوری توسعه متوازن ورزش فارس را سرعت می‌بخشد گفت: تاسیس 7 شهرستان جدید و 2 فرمانداری ویژه در فارس رونق ورزش این استان را به دنبال دارد.

به گزارش تسنیم، «حیدرعلی کامیاب» در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر تاسیس 7 شهرستان جدید و 2 فرمانداری ویژه در استان فارس، این اتفاق را یک خدمت کم‌سابقه از جانب دولت به مردم فارس دانست و افزود: با ارتقای بخش به شهرستان نگاه کلان مدیریتی در زمان بودجه‌نویسی، بودجه‌ریزی، تصمیم‌های حاکمیتی و سایر موارد تغییر می‌کند.

وی ارتقای 7 بخش از استان فارس به شهرستان را عاملی برای رونق بخش‌های مختلف اقتصادی دانست و با بیان این‌که ورزش می‌تواند با استفاده بهینه از ظرفیت‌های به‌وجودآمده سرعت توسعه خود را در این شهرها افزایش دهد گفت: شکی نیست که این اتفاق باعث رونق در نقاط مختلف استان می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل 2 فرمانداری ویژه در کازرون و مرودشت را نیز یکی از اتفاقات مهم درتاریخ پس از انقلاب در استان فارس دانست و گفت: با ارتقای فرمانداری این 2 شهرستان به فرمانداری ویژه، شرایط ایجاد بستر‌های مناسب برای توسعه ورزش در 2 حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراهم می‌شود.

کامیاب با اشاره به نقش استاندار فارس در اتخاذ چنین تدبیری از سوی دولت افزود: شناخت کافی رئیس شورای برنامه‌‌ریزی استان از نقاط ضعف و قوت، ظرفیت‌ها و امکانات استان و اشراف بر مسائل سیاسی- جغرافیایی فارس یکی از عوامل مهم ارتقای فرمانداری 2‌شهرستان مرودشت و کازرون به فرمانداری ویژه است.

وی ایجاد فرمانداری ویژه در کازرون و مرودشت، ارتقای اختیار و حوزه عمل فرمانداران این 2 شهرستان تا حد معاون استاندار، شرکت فرمانداران این 2 شهرستان در شورای برنامه‌‌ریزی استان و شورای معاونان استانداری را پیش‌نیازهای سرعت بخشیدن به توسعه بیش از پیش در این 2 شهرستان مهم و استراتژیک فارس دانست و افزود: ورزش نیز به عنوان مقوله‌ای مهم در مناسبات اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی- اقتصادی از برکات این اتفاق کم‌نظیر بی‌نصیب نخواهد ماند. دبیر شورای عالی ورزش استان با اشاره به اختیارات فرمانداران ویژه افزود: قانون‌گذار برای شهرستان‌هایی که دارای فرمانداری ویژه هستند امتیازاتی تدوین و پیش‌بینی کرده که حاصل آن رفع شدن برخی بوروکراسی‌ها و بهبود قدرت اقتصادی و شرایط اجتماعی آن شهرستان‌هاست.

کامیاب گفت: امیدواریم با حمایت‌های استاندار و نمایندگان مجلس، اتفاق خوب تاسیس شهرستان‌های جدید و تشکیل فرمانداری‌های ویژه در استان طبق پیش‌بینی‌ها منجر به تسریع در توسعه همه‌جانبه و عدالت‌محور ورزش در شهرستان‌های بختگان، زرقان، بیضا، خفر، سرچهان، اوز و کوه‌چنار و کازرون و مرودشت شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید