• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82110
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vX58
+
-

لزوم حمایت مساجد از خانواده‌های زندانیان

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز با بیان این‌که اگر مشکلات خانواده‌های‌ زندانیان حل نشود دامنگیر کل جامعه خواهد شد، اظهار کرد: اگر هر مسجد بتواند یک خانواده را تحت پوشش قرار دهد، بخش قابل توجهی از نیازهای این خانواده‌ها رفع می‌شود. به گزارش تسنیم، سردار «محمدعلی نصرتی» با بیان این‌که انجمن حمایت از زندانیان یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌های مردم‌نهاد است که عمر آن به بیش از یک سده می‌رسد، گفت: این نهاد از سوی مردم حمایت می‌شود و منشأ بسیاری از خدمات ارزشمند است. 

این مسئول تکلیف این انجمن را توجه به وضعیت فرهنگی و اقتصادی زندانیان و خانواده‌های آنان عنوان کرد و افزود: کمک در زمینه دارو و درمان به زندانیان و نیز مسائل فرهنگی و اشتغال خانواده‌های آنها از جمله رویکردهای این انجمن است. بخش عمده‌ توجه ما به خانواده‌های زندانیان نیازمند است که سرپرست خانوار در زندان حضور دارد و خانواده در مضیقه شدید مالی گرفتار شده است. 

وی با بیان این‌که اخیرا برای حفظ کرامت و تامین نیازمندی‌های خانوارها پرداخت را الکترونیکی کرده‌ایم تا آنها با استفاده از کارت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید کنند، گفت: فرزندان و خانواده‌های زندانیان که بی‌گناه هستند، بعضا به شدت با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و ما وظیفه داریم از آنها حمایت کنیم. این مسئول تاکید کرد: در آغاز سال تحصیلی به فرزندان 240 خانواده زندانی پک لوازم‌التحریر اهدا شد. همچنین، هزینه تحصیل و سرویس آنها تامین شد تا چیزی مانع مدرسه رفتن آنها نشود. 

وی با اشاره به این‌که در حوزه درمان هم خانواده‌های زندانیان نیازمند را تحت پوشش قرار داده‌ایم، ادامه داد: خانواده‌های نیازمند از داروخانه‌های طرف قرارداد داروی رایگان دریافت می‌کنند. خیرین این موضوع را بر عهده گرفته‌اند و هر کسی با هر توانی می‌تواند در این حوزه کمک کند. 

 مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز انسجام و استحکام خانواده‌ها را مهم‌ترین اولویت و نگرانی این انجمن دانست و گفت: این خانواده‌ها باید مورد حمایت قرار بگیرند که شیرازه آنها تا وقتی سرپرستشان در زندان است و درآمدی ندارند، از هم نپاشد و دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند. به همین دلیل به موضوع اشتغال یکی از اعضای خانواده ورود و از ظرفیت خیرین استفاده کرده‌ایم. نصرتی با اشاره به این‌که نزدیک به 400 خانواده با حدود 700 نفر جمعیت تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار دارند و این آمار هر روز ممکن است تغییر کند، بیان کرد: 245 خانواده اکنون از حمایت نقدی برخوردارند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید