• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 10 اسفند 1396
کد مطلب : 8209
+
-

بدون حضورآقایان

حتما خیلی از بانوان دوست دارند در محیطی امن و باز و البته به دور از هر سختی به ورزش و تفریح بپردازند؛ جایی که بتوانند در فضایی کاملا زنانه اگر دوست دارند فریاد بکشند، دوچرخه سواری کنند، بدوند، آزادانه زیلو پهن کرده و دورهمی برگزار کنند. حالا تهران 6بوستان دارد که بانوان شهر می‌توانند در آنها همین خواسته‌ها را برآورده کنند. صدالبته که این بوستان‌ها منتظر محیط‌ها و بوستان‌های اختصاصی بیشتری هستند.

 

 

  بهشت مادران

بهشت مادران نخستین بوستانی است که برای بانوان شهر آماده شد و اتفاقا امکانات جالبی برای خانم‌های خانه‌دار و بانوانی که می‌خواهند در محیط امن و آزاد ورزش کنند، نیز دارد. خانه فرهنگ حوراء، خانه سلامت مادر، سالن تیر و کمان، آمفی تئاتر روباز، پیست دوچرخه سواری، ایستگاه روزنامه‌خوانی، آلاچیق، بوفه، جاده تندرستی، سرویس‌های بهداشتی، زمین بازی کودکان و کتابخانه ازجمله امکانات بهشت مادران است. البته به یاد داشته باشید که این بوستان از شنبه تا پنجشنبه ازساعت 7صبح الی 18پذیرای بانوان است و خانم‌ها و مادران اجازه ندارند که پسران بالای 5سال خود را به پارک بیاورند.عکس‌برداری و فیلمبرداری در محوطه داخلی پارک ممنوع است. البته آقایان هم می‌توانند در روزهای پنجشنبه ازساعت 20، روزهای جمعه و ایام تعطیل به این بوستان بروند.

  بزرگراه رسالت، سیدخندان، جلفا، کوچه کاویان غربی.

 

  بوستان مهارت‌آموزی

بوستان مهارت در واقع بخشی از بوستان پارک بهاران در محله هرندی است که در آن توانمندسازی، مهارت‌آموزی و ایجاد مشاغل خانگی به بانوان آموزش داده می‌شود تا به این صورت به اشتغال‌زایی بانوان محل کمک شود.کار با کامپیوتر، گل‌سازی، تابلوی سه‌بعدی، چرم‌دوزی، قالیبافی، مجسمه‌سازی‌، بازاریابی، عروسک‌سازی‌ و... ازجمله مهارت‌هایی است که در این بوستان آموزش داده می‌شود.

  محله هرندی در منطقه 12تهران.

 

   مادر قائم (نرگس)

نرگس را هم می‌توان از دیگر بوستان‌های شهر تهران دانست که برای استفاده بانوان امکانات ویژه‌ای مخصوصا از نظر امکانات ورزشی دارد. سالن سرپوشیده استخر و بدنسازی، پیست دوچرخه‌سواری، پیست پیاده‌روی، زمین‌های‌ اسکیت، فوتبال، بسکتبال، والیبال و تنیس روی میز از امکانات ورزشی این پارک است. این بوستان دریاچه مصنوعی، آلاچیق‌های چادری، رستوران، کلینیک گل وگیاه و حتی مهدکودک هم دارد. هر از گاهی نیز بازارچه خوداشتغالی در آن برپا می‌شود که مطمئنا برای بانوان جذابیت خواهد داشت.

  یافت‌آباد، از سمت جنوب خیابان شهیدحسینی و از شرق خیابان قائم.

 

   پردیس بانوان

این بوستان طراحی خاص خود را دارد؛ چراکه ترکیبی ازسبک ایرانی و مدرن است. دور تا دور بوستان دومسیر جداگانه تندرستی (سنگفرش) و دوچرخه‌سواری (آسفالت) احداث شده است. خانم‌هایی که علاقه به بازی فوتبال دارند این بوستان را فراموش نکنند. در ضمن اینجا ایستگاه کرایه دوچرخه، ساختمان گلخانه برای آموزش و پرورش گل و گیاه و رستوران هم دارد. خانه سلامت و مهدکودک برای نگهداری از کودکان همراه با اجرای برنامه‌های آموزشی، زمین اسکیت و بازی کودکان و دریاچه مصنوعی به وسعت7000مترمربع- که دارای امکان قایقرانی نیز است- به جذابیت پردیس بانوان افزوده. از طرف دیگر در بخش شمال غربی پارک محیطهایی برای کمپ زدن زیر درختان قدیمی وجود دارد.

  سه‌راه افسریه، ضلع جنوب غربی میدان افسریه، ضلع‌ شمال بوستان آزادگان

 

   شهر بانوان

شهر بانوان یک باغ ایرانی است که در محیط بزرگ و شمالی‌ترین بخش بوستان ولایت قرارگرفته و یکی از 7قطب اصلی مجموعه بوستان ولایت به شمار می‌رود. محور دوچرخه‌سواری حرفه‌ای، محور اتومبیلرانی‌حرفه‌ای، گذر تندرستی و هنرمندان، زمین بسکتبال، زمین‌های‌ تنیس، استخر روباز چهارفصل، باغ‌های ایرانی و عرصه‌های اجتماعی ازجمله عرصه‌های شهر بانوان است. بانوان فوتبال‌دوست می‌توانند این بوستان را هم برای بازی  انتخاب کنند؛ چراکه زمین فوتبال چمن دارد. از طرف دیگر اگر در جریان برنامه‌های بوستان باشید می‌توانید در دوره‌های مختلف کارگاه‌های آموزشی عکاسی، خیاطی، نقاشی، قالیبافی، مجسمه‌سازی و... نیز شرکت کنید. شاید جالب باشد بدانید که اینجا مرکز مدیاتک با مجهزترین امکانات دیجیتال، مراکز زیبایی، مراقبت‌های پوست و مو و تالار مد و لباس هم دارد.

  بزرگراه نواب، بوستان ولایت.

 

   بوستان ریحانه

بوستان ریحانه در ضلع شرقی پارک چیتگر قرار دارد. این بوستان سالن شیشه‌ای پینگ‌پنگ و فوتبال‌دستی، استیج ورزش صبحگاهی، آمفی تئاتر روباز، زمین‌های بازی مخصوص کودکان، سکوهای نشیمن، آلاچیق و نیمکت، آبخوری، باربیکیو، آبنما و زمین بازی بدمینتون و فوتبال را در خود جای داده‌است. البته در فاز دوم این بوستان باید منتظر پیست دوچرخه‌سواری، سالن بدنسازی، بیلیارد، خانه کودک، آتلیه، بازارچه و... هم بود.

  اتوبان تهران کرج، ورودی شماره یک پارک جنگلی چیتگر، میدان سرو، خیابان سرو.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :