• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82068
+
-

اختصاص۱۹۰میلیارد ریال برای نوسازی آتش‌نشانی قزوین

در سال جاری ۱۹۰ میلیارد ریال برای خرید دستگاه‌ها و نوسازی ناوگان سازمان آتش‌نشانی قزوین اختصاص یافته است، البته تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله بسیار زیادی وجود دارد. 

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در این باره گفت: از سال گذشته در حوزه پیشگیری از حوادث در قزوین اتفاقات خوبی رخ داد به طوری که ردیف اعتبارات این سازمان از ۸۰۰ میلیون ریال در سال ۹۷ به 3 میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال جاری افزایش یافت و دوره‌های آموزشی با جدیت بیشتری پیگیری شد. 

مجتبی منتظری بیان کرد: در مجموع، امسال ۲۵۰۰ ساعت آموزش درون‌سازمانی عمومی و تخصصی ویژه نیروها و ۳ هزار ساعت آموزش برون‌سازمانی در حوزه پیشگیری ارائه شد. 

وی توضیح داد: در این زمینه علاوه بر چاپ کتاب و بروشور، طی تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش، نظام مهندسی و اداره کل امور روستایی استانداری آموزش دانش‌آموزان و روستاییان در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین افزود: در قالب این همکاری‌ها، از ۲۰۰ مدرسه استان در شهرستان‌های مختلف نیز با همراهی نظام مهندسی و راه و شهرسازی بازدید شد. 

منتظری یادآور شد: در کنار اهمیت بالای پیشگیری، در حوزه ایمنی که به توسعه ارتباط دارد کمتر کار کرده‌ایم و همه باید کمک کنند تا زیرساخت‌های ایمنی به یک فرهنگ تبدیل شود. 

وی از خرید تجهیزات جدید به ارزش ۱۹۰ میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان آتش‌نشانی قزوین خبر داد و گفت: یکی از مشکلات عمده ما در سازمان، کمبود شدید نیرو است به طوری که با وجود برگزاری آزمون استخدامی هم‌اکنون ۷۰ نیروی دیگر کم داریم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید