• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82046
+
-

ماجرای فوت یکی از چهارقلوهای اهوازی در بیمارستان

چند روزی است خبری با عنوان «مرگ یکی از نوزادان چهارقلوی اهوازی» در بیمارستان آیت‌الله کرمی اهواز در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود. به گزارش فارس، رئیس بیمارستان آیت‌الله کرمی اهواز درباره فوت این نوزاد توضیح می‌دهد: روز ۱۰‌مرداد امسال خانم بارداری به دنبال بارداری چهارقلو با سن بارداری ۳۱ هفتگی (۷ تا ۹ هفته پیش از موعد) به صورت سزارین در این بیمارستان وضع حمل کرد و هنگام وضع حمل وی تیم کامل پزشکان متخصص شامل زنان، بیهوشی، جراحی عمومی و اورولوژی و فوق تخصص نوزادان به همراه کادر مجرب اتاق عمل حضور فعال داشتند.

«اسماعیل ویسی» اظهار می‌کند: نتیجه وضع حمل ۴ نوزاد نارس IUGR بود که در مدت ۵۸ روز بستری، تحت مراقبت قرار گرفتند ولی یکی از این نوزادان، به دلیل وزن بسیار کم در زمان تولد، روز ۲۲ شهریور فوت کرد. ویسی می‌گوید: خانواده چهارقلوها برای بردن جسد نوزاد هیچ اقدامی نکردند در حالی که بیمارستان ٣ میلیون تومان و کمیته امداد ۳ میلیون تومان از مانده فرانشیز این نوزاد را تقبل کردند. کمیته امداد هم ۵ میلیون تومان وام به این خانواده داد. با این حال، نوزاد متوفی همچنان در بیمارستان است و برای بردن او نیامده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: در خصوص 3 نوزاد دیگر و مادر نوزادان، کل فرانشیز مانده ۵۸۷ میلیون و ۳۱۰ هزار ریال است که پدر نوزادان فرانشیز ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال برای مادر و فرانشیز ۲۰ میلیون ریال برای نوزادان پرداخت کرده و کل مبلغ مانده فرانشیز بیمارستان حدودا ۵۵۰ میلیون ریال است.

رئیس بیمارستان آیت‌الله کرمی اهواز در ارتباط با زمان ترخیص نوزادان می‌گوید: یکی از نوزادان ۳۱‌شهریور، دیگری ۲ مهر و سومی ۴ مهر مرخص شدند.وی می‌افزاید: ۴ مهر جلسه‌ای با هیات‌مدیره بیمارستان و رئیس کمیته امداد تشکیل و مقرر شد ۴۰۰ میلیون ریال از مانده فرانشیز نوزادان زنده تخفیف داده شود. ویسی می‌گوید: طبق گزارش واحد ترخیص بیمارستان، از ۴ مهر تا امروز هیچ‌کس برای ترخیص نوزادان مراجعه نکرده است تا مبلغ مانده لازم به آنها اعلام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :