• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82023
+
-

ساخت ۲ هزار مسکن در بافت فرسوده لرستان

ساخت ۲ هزار مسکن در بافت فرسوده لرستان

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری راه و شهرسازی لرستان با بیان این‌که ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده اقدامی ملی است، گفت: سهمیه لرستان در این راستا ۲ هزار واحد است. «برزو بردی‌نشین» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قرار است یک‌سری از واحدها در اراضی دولتی و یک‌سری به صورت خودمالک (افرادی که در بافت‌های فرسوده ملک، زمین یا خانه دارند، ساخته شوند.

وی افزود: برای ساخت منازل خودمالک در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد به متقاضیان ۶۰ میلیون تومان و به انبوه‌سازان برای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود. بردی‌نشین با اشاره به این که ساخت واحد در بافت‌های ناکارآمد به نوسازی این مناطق کمک می‌کند، گفت: این مهم را در استان به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: برای این منظور زمین‌هایی را شناسایی کرده‌ایم، به این صورت که اراضی دولتی را با شرط شراکت در اختیار سرمایه‌گذار خواهیم گذاشت. وی گفت: اراضی دولتی در بافت‌های فرسوده مربوط به هر سازمان دولتی باشند، آن سازمان‌ موظف است آنها را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهد تا بتواند برای تولید مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری استفاده کند. بردی‌نشین بیان کرد: چنانچه این زمین‌ها در اختیار سرمایه‌گذار قرار بگیرند، واحدهایی نوساز در بافت‌های ناکارآمد ساخته می‌شوند و این به نوسازی بافت‌های فرسوده کمک خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید