• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82018
+
-

فقط ۱۸ درصد پزشکان لرستان کارتخوان دارند

مدیرکل امور مالیاتی لرستان: پزشکانی که در محل کار خود دستگاه کارتخوان نداشته باشند، جریمه می‌شوند

تلنگر
فقط ۱۸ درصد پزشکان لرستان کارتخوان دارند

مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: تنها ۱۸ درصد پزشکان استان پایانه فروشگاهی (دستگاه کارتخوان) دارند و مابقی، در صورت تمکین نکردن به قانون، جریمه خواهند شد. به گزارش ایرنا، «محمدرضا محمدی» اظهار کرد: برای پزشکانی که اقدام به نصب این پایانه‌ها نکنند، جریمه ۲ درصدی از میزان کل مالیاتِ محاسبه‌شده در نظر گرفته خواهد شد. وی ادامه داد: علاوه بر جریمه مذکور، شائبه فرار مالیاتی نیز مطرح خواهد شد که این مساله نیز تبعات خاص خود را خواهد داشت.

محمدی همچنین درباره میزان عوارض پرداختی این نهاد مالیاتی گفت: سال گذشته 10۵۰ میلیارد ریال عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت کردیم که ۷۵۰ میلیارد ریال آن سهم شهرداری‌ها و مابقی سهم‌دهیاری‌ها بوده است. وی افزود: همچنین در ۵ ماه نخست سال جاری ۳۷۰ میلیارد ریال عوارض پرداختی داشته‌ایم که ۲۶۰ میلیارد ریال آن سهم شهرداری است و مابقی به دهیاری‌ها اختصاص یافته است.

این مسئول بیان کرد: در راستای حمایت از فعالان اقتصادی و رضایت مودیان، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اگر تا پایان مهر بدهی خود را تسویه کنند، مشمول بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه خواهند شد. وی گفت: اگر مودیان مالیات از این فرصت استفاده نکنند و پرداخت‌ها را به زمان دیگری موکول کنند، میزان بخشودگی برای اشخاص حقیقی ۸۰ درصد و برای اشخاص حقوقی غیردولتی ۹۰ درصد خواهد بود.

محمدی ادامه داد: برای سال ۹۹ هم این میزان بخشودگی به ۵۰ درصد برای اشخاص حقیقی و ۷۰ درصد برای افراد حقوقی غیردولتی خواهد رسید. مدیرکل امور مالیاتی لرستان در خصوص وضعیت مودیان خسارت‌دیده از سیل امسال در لرستان نیز گفت: از همان روز‌های ابتدایی وقوع حادثه، بنرهایی را برای آگاهی‌بخشی و شناسایی خسارت‌دیدگان نصب کردیم.

وی اظهار کرد: بر این اساس، مالیات واحد‌های بیش از ۵۰ درصد خسارت‌دیده تا پایان سال بخشوده و واحدهای کمتر از ۵۰ درصد نیز میزان خسارتشان از کل مبلغ مالیاتِ محاسبه‌شده کسر خواهد شد و بدیهی است که سال آینده باید این موارد را در اظهارنامه خود قید کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید