• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 81978
+
-

۱۶ هزار نفر گرفتار سیلاب

فرماندار قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۶ هزار نفر در ۴۰ روستا بر اثر بارندگی‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی پشت سیلاب رودخانه کاجوی این شهرستان گرفتار هستند و هیچ راه دسترسی زمینی برای امدادرسانی به آنان وجود ندارد. 

 «رحیم‌بخش پاک‌اندیش» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: راه ارتباطی ۱۰ روستای بخش ساربوک از دپ تا عزیزآباد و ۳۰ روستای حوزه کاجو تا فروکش کردن آب بسته است و امداد‌رسانی به مردم با مشکل روبه‌رو شده و فقط به وسیله بالگرد امکان امداد‌رسانی وجود دارد. 

وی افزود: روستاهای محدوده رودخانه کاجو راه دسترسی مناسبی ندارند و مسیر جاده آن‌ها از بستر رودخانه می‌گذرد. با کمترین بارندگی و جاری شدن سیلاب این جاده بسته می‌شود و خدمات‌رسانی فقط از طریق هوایی امکان‌پذیر است. 

فرماندار قصرقند با بیان این‌که برای برون‌رفت از مشکلات باید در بازگشایی و ساخت راه دسترسی ۳۰ روستای بالادست کاجو (بخش مرکزی) با جمعیتی افزون بر ۶ هزار نفر تسریع شود، افزود: ساخت این جاده از چندی پیش شروع شده و فقط ۳۴ کیلومتر از آن باقی‌مانده که نیازمند تخصیص اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان است. 

وی ادامه داد: از آن‌جایی که اعتبارات این مسیر از محل منابع استانی پیش‌بینی شده و اعتبارات استانی اندک است، روند ساخت آن طولانی شده و نیازمند تخصیص از محل اعتبارات ملی است. 


۸۰ آسیب‌دیده سیل اسکان یافتند

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ آسیب‌دیده سیلاب شهرستان‌های سرباز و سراوان توسط نیروهای هلال احمر اسکان اضطراری یافتند. 

«رسول راشکی» افزود: 7 روستای شهرستان‌های سرباز و سراوان از چهارم تا هفتم مهر درگیر سیلاب بودند که با تلاش نیروهای هلال احمر هم‌اینک وضعیت این روستاها عادی است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید