• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82000
+
-

730 هویت بلاتکلیف در چابهار

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: روند بررسی پرونده‌های فاقدان شناسنامه و مشکوک‌التابعین این شهرستان در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات فراوان کند بوده و باید هرچه سریع‌تر تا پایان سال جاری ۷۳۰ پرونده در این زمینه تعیین تکلیف شوند. 

«کورش محمدی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پرونده‌های فاقدان شناسنامه در چابهار سال‌هاست که بلاتکلیف هستند. 

وی گفت: در ماه‌های اخیر ۷۰ پرونده فاقدان شناسنامه رسیدگی شد که در مرحله صدور سند سجلی هستند و تا هفته آینده نیز ۴۰ پرونده دیگر تعیین تکلیف می‌شوند. 

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار چابهار همچنین از بررسی بقیه پرونده‌های فاقدان شناسنامه در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به تعداد بالای پرونده‌ها باید یک هم‌افزایی خاصی میان نهادهای مختلف برقرار شود که این امر محقق شده و شاهد تسریع در تعیین تکلیف اسناد هستیم. 

وی گفت: همجواری چابهار با کشور پاکستان و تردد افراد مختلف کار شناسایی فاقدان شناسنامه ایرانی را با مشکل روبه‌رو کرده است که امیدواریم با همکاری قشرهای مختلف مردم به ویژه روحانیان و معتمدان بخشی از مشکلات آن‌ها برطرف شود. 

محمدی ادامه داد: فردی که شناسنامه ندارد از هرگونه امکانات و حمایت‌های دولتی از جمله یارانه، افتتاح حساب بانکی، تحت پوشش بودن نهادهای مختلف، خرید انشعابات برق، آب، تلفن و سایر خدمات محروم می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید