• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 81967
+
-

سکه وکیوم باهولوگرام بخرید

ابراهیم محمد ولی_ رییس انجمن طلا و جواهر تهران

  رواج خرید و فروش سکه‌های تقلبی ضمن لطمه به اعتماد مشتریان، دردسرهایی را برای واحدهای صنفی مجاز عرضه‌کننده این محصولات فراهم کرده است. بر این اساس مشتریان خرید سکه حتما سکه‌های بسته‌بندی(وکیوم) را که دارای هولوگرام همان واحد صنفی است خریداری کنند.
  فقط واحد‌های صنفی‌ طلافروشی مجاز به فروش سکه هستند که پروانه کسب رسته سکه‌فروشان را داشته و هنگام فروش نشان واحد صنفی خود را همراه سکه وکیوم ارائه کنند.
  وکیوم‌کردن سکه هزینه خاصی ندارد و برای انجام این کار فروشندگان رسمی سکه حتما باید با پروانه کسب به اتحادیه مراجعه و ضمن دریافت هولوگرام مخصوص خود سکه را وکیوم کنند.
  در زمینه نقل و انتقال پول خرید و فروش سکه نیز اتحادیه طلا تا به حال بارها اطلاع‌رسانی کرده که مردم باید پول خرید و فروش سکه و طلا را در هر واحد صنفی که فاکتور صادر می‌شود، دریافت و پرداخت کنند.
 توجه داشته باشید که صنعت طلا و جواهر بسیار فنی و پیچیده بوده و بر این اساس، اتحادیه از بازرسان و کارشناسانی با تخصص ویژه استفاده می‌کند که از اطلاعات فنی بسیار بالایی برخوردار و صاحب کارت ویژه اتحادیه هستند.
  بازرسان اتحادیه هر 2هفته یک‌بار در بازار تهران و هر ۱۰روز یک‌بار در مناطق و مغازه‌های سطح شهر تهران حضور دارند و بازار طلا و جواهر را رصد می‌کنند. برخورد با اشکالات و تخلف‌های واحد صنفی تابعه نیز، از تذکر و اخطار تا دعوت متخلفین به اتحادیه برای پیگیری تخلف و برخورد قانونی را شامل می‌شود.
  مشتریان برای پیگیری شکایت‌های خود در زمینه طلا، سکه و جواهر می‌توانند با مراجعه حضوری در روزهای یکشنبه هر هفته که کارشناسان در اتحادیه مستقر هستند یا شکایت به سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید