• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80891
+
-

رسیدگی بالینی  به درختان کرج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: طرح رسیدگی بالینی به درختان مناطق دهگانه کرج در آستانه تغییر فصل و دمای هوا در دستور کار قرار گرفته است.
«پیمان بضاعتی‌پور» در گفت‌وگو با فارس، با بیان این‌که مشاهده درختان بیمار یا آفت‌زده در خیابان‌ها و داخل پارک‌های شهری تأثیر نامطلوبی بر چهره شهر می‌گذارد، اظهار کرد: دستورالعمل اجرای طرح رسیدگی بالینی درختان به پیمانکاران فضای سبز مناطق ابلاغ شده و شامل اقداماتی از جمله حذف سرشاخه‌های خشک، پانسمان زخم تنه درختان با چسب هرس و محلول بوردو، کندکوب، آزادسازی طوقه و ایجاد آبخور مناسب، جمع‌آوری خاک مازاد و بررسی پوسیدگی و در صورت نیاز محلول‌پاشی با قارچ‌کش مناسب و... می‌شود که زیر نظر کارشناسان فضای سبز در حال انجام است.

وی از آبشویی درختان گلابی حاشیه باغ سیب به منظور مبارزه با پسیل و جلوگیری از عسلک خبر داد و مطرح کرد: سیاست کلی سازمان برای کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی کاهش مصرف سموم شیمیایی و یا استفاده از ترکیبات بیولوژیک و کم‌خطر تا حد امکان بوده و تمام اقدامات برای نیمه دوم سال بر این اساس برنامه‌‌ریزی شده است.
بضاعتی‌پور پیشگیری و حفاظت از گیاه در مقابل آفات و عوامل بیماری‌زا را از مهم‌ترین اقدامات در پروسه نگهداری فضاهای سبز برشمرد و افزود: اجرای طرح بالینی و شناسایی سریع و به‌موقع آفات و عوامل بیماری‌های گیاهی تا حد زیادی از زوال درختان شهری جلوگیری می‌کند و رعایت موازین اصولی و اولیه در ساخت فضاهای سبز، موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های نگهداری در آینده و ایجاد فضای سبزی باثبات و پایدار در شهر خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید