• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80866
+
-

دستگیری هکر ۱۶ساله

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: یک نوجوان ۱۶ساله که با ایجاد درگاه بانکی جعلی با عنوان فروش شارژ رایگان و تبلیغات گسترده اقدام به هک حساب کاربران و خالی کردن موجودی آنها می‌کرد، دستگیر شد.
سرهنگ «بیژن جنتی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس فتای شهرستان فردیس مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب، پیگیری موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتای شهرستان فردیس قرار گرفت.
وی گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد در این روش از طریق درگاه جعلی و تبلیغات گسترده، مالباخته اقدام به پرداخت ۲۰ هزار ریال برای عضویت در گروه به منظور ارسال شارژ رایگان سیم‌کارت‌های اعتباری کرده و از آن طریق اطلاعات حساب وی به سرقت رفته است.
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس بیان کرد: این هکر پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربر از طریق درگاه جعلی اقدام به خالی کردن موجودی آنها می‌کرد. جنتی اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات لازم، موفق به شناسایی نوجوان ۱۶ساله‌ای شدند که اقدام به هک کردن اطلاعات حساب مالباختگان می‌کرد که با هماهنگی مقام قضایی، نامبرده دستگیر و به پلیس فتای شهرستان فردیس منتقل شد.
وی گفت: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات موجود چاره‌ای جز اعتراف نداشت و به پولشویی و برداشت غیرمجاز از حساب ۱۵ نفر از کاربران سراسر کشور اعتراف کرد.
سرهنگ جنتی بیان کرد: هموطنان می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از جرایم فضای مجازی مطلع شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید