• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80823
+
-

هزینه‌های قبض برق به خرید لوازم‌التحریر اختصاص یافت

در استان
هزینه‌های قبض برق به خرید لوازم‌التحریر اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از توزیع 2 هزار بسته آموزشی و لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت این استان که هزینه آن از محل صرفه‌جویی حذف صدور قبوض کاغذی برق تامین شده خبر داد. به گزارش ایرنا «حسن محمدی» گفت: واگذاری این بسته‌های آموزشی ادامه دارد و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در روزهای آینده بین دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع خواهد شد. 

وی با اشاره به این‌که ارزش ریالی هر کدام از این بسته‌های آموزشی حدود 500 هزار ریال است، بیان کرد: در این بسته‌ها علاوه بر خودکار، دفتر، مداد و مدادرنگی، پاک‌کن و خط‌کش بروشوری با هدف مدیریت بهینه مصرف انرژی برق و رعایت نکات ایمنی در بین دانش‌آموزان توزیع شد. محمدی با بیان این‌که دانش‌آموزان به عنوان همیاران انرژی برق و آب نقش مهمی در مدیریت مصرف بهینه انرژی در خانواده‌ها و جامعه دارند،

عنوان کرد: تحقیقات نشان می‌‍‌‌دهد ارتباط معناداری بین آگاهی دانش‌آموزان و میزان مصرف انرژی وجود دارد.  وی با اشاره به این که ‌بیشترین درصد جمعیت جامعه را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: این افراد با آموزش مناسب قابلیت پذیرش رفتارهای صحیح در مصرف و تغییر رفتار در الگوهای مصرف را دارند. محدودیت در منابع طبیعی و ضرورت مصرف بهینه و رفتار صیانتی از آن، به منظور استفاده نسل‎های آینده و تاثیر مستقیمی که این رفتار بهینه در حفظ محیط زیست دارد، وظیفه متولیان امر، کارشناسان و روشنفکران جامعه را در آموزش و فرهنگ‌سازی اقشار مختلف جامعه به‎ویژه کودکان سنگین‌تر می‌کند.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تاکید کرد: با هدف ارائه خدمات الکترونیک و غیرحضوری به مشترکان و با هدف اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک، حذف قبوض کاغذی برق در دستور کار این شرکت قرار توزیعظگرفت. بررسی‌ها هم نشان می‌دهد در مناطقی که قبوض برق مصرفی به صورت پیامک ارسال شده پرداخت هزینه‌ها از سوی مردم بهتر از سایر مناطق شده است. 

وی بیان کرد: مشترکان می‌توانند از طریق ارسال شماره اشتراک هشت رقمی قبوض با تلفن همراه خود به شماره ۱۰۰۰۰۴۵۱۱۲۱، مراجعه به سامانه شرکت توزیع نیروی برق استان قسمت صدور قبوض یا با اعلام شماره تلفن همراه خود به ماموران قرائت کنتور این شرکت و نیز با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به دریافت قبوض برق مصرفی به صورت پیامک اقدام کنند. در زیر قبوض ارسالی این شرکت به صورت پیامک به مشترکان لینکی قرار داده شده که مشترکان می‌توانند با کلیک روی آن و با استفاده از تمامی کارت‌های بانکی عضو شتاب نسبت به پرداخت قبوض برق مصرفی خود اقدام کنند.  

محمدی عنوان کرد: حذف قبوض کاغذی توسط این شرکت همگام با رشد و توسعه اقتصاد ملی و رونق تولید، اجرای فرآیند مدیریت سبز و کمک به حفظ محیط ‌زیست و در راستای بهبود فرآیندها اجرایی می‌شود.  این مسئول با بیان این‌که با حذف قبوض کاغذی برق در کشور سالانه از قطع حدود 12 هزار اصله درخت جلوگیری می‌شود، افزود: با این اقدام شرکت سالانه از مصرف ۵۰ هزار بسته کاغذ A4 در استان اردبیل جلوگیری خواهد شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید