• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80792
+
-

برخورد با زنده‎گیری پرندگان شکاری

حفاظت محیط‌ زیست لرستان گفت: برای جلوگیری از زنده‎گیری پرندگان شکاری، متخلفان زنده‎گیری پرندگان به جرائم کیفری محکوم می‎شوند. به گزارش ایرنا، «مهرداد فتحی» بیرانوند بیان کرد: همه ساله، با مهاجرت پرندگان شکاری به ایران، دشت‌های استان میزبان پرندگان شکاری مهاجر هستند که بخشی از سال را در زیستگاه‌های لرستان سپری می‌کنند.

وی با بیان این‌که در این ایام افراد سودجو اقدام به زنده‌گیری، نگهداری و تجارت غیرمجاز این پرندگان می‌کنند، ادامه داد: به همین دلیل یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های محیط‌بانان در این فصل، گشت و کنترل و پایش محل‌های تجمع این پرندگان برای مقابله با فعالیت غیرقانونی و زنده‌گیری آنهاست.

فتحی بیرانوند گفت: جریمه زنده‌گیری یک دلیجه ۲۰ میلیون تومان و جریمه زنده‌گیری یک شاهین، بحری، بالابان، لاچین و ترلان ۶۰ میلیون تومان است. متخلفان زنده‌گیری این پرندگان، علاوه بر پرداخت این میزان جریمه، بابت ضرر و زیان وارده به محیط ‌زیست به جرائم کیفری نیز محکوم می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با اشاره به نقش مهم این پرندگان در تعادل اکوسیستم و چرخه حیات، از تمامی دوستداران محیط ‌زیست درخواست کرد هرگونه تخلف در این حوزه را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

فتحی بیرانوند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹۵ متخلف زیست‌محیطی در استان دستگیر شده‌اند و بیشترین تخلف در حوزه صید آبزیان در منابع آبی استان اتفاق افتاده و در این راستا ۱۱۷ تور ماهیگیری، ۴ دستگاه موتور برق، ۶۳ قلاب و ۸۳۷ قطعه ماهی از متخلفان کشف و ضبط شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید