• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80747
+
-

خانه تاریخی «صدیقیان» ثبت ملی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آران‌وبیدگل از ثبت ملی خانه تاریخی صدیقیان این شهرستان در نشست اخیر شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی خبر داد.

«مجید نوری» در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: پیشینه این خانه تاریخی با ۷۵۰ متر‌ مربع زیربنا واقع در خیابان واصف آران‌وبیدگل به دوره قاجاریه بازمی‌گردد و هم‌اکنون اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان در آن مستقر است.
وی افزود: مرمت این خانه تاریخی با نظارت سازمان میراث فرهنگی در جریان است و شماره ثبتی اثر هم با امضای رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور تا 2 ماه آینده ابلاغ خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آران‌وبیدگل وجود ۱۵۰ خانه دارای ارزش تاریخی در این شهرستان که تنها ۳۹ باب آنها در فهرست اثرهای ملی به ثبت رسیده را یادآور شد و اظهار کرد: نزدیک به ۱۰ درصد از این خانه‌های تاریخی ثبت نشده، در آستانه تخریب قرار دارد که از جمله می‌توان به خانه کرباسی‌ها اشاره کرد.
وی پیش‌تر از مرمت ۱۱ بنای تاریخی شهرستان آران‌وبیدگل تا پایان سال‌جاری با اعتبار ۸۵۰ میلیون ریال بودجه استانی و 3 میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی تا پایان سال جاری در این شهرستان خبر داده بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :