• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79172
+
-

5 هزار تاکسی در کرمانشاه سرویس مدرسه می‌شوند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه پیش‌بینی کرد که امسال 5 هزار تاکسی در کرمانشاه به عنوان سرویس مدرسه فعالیت داشته باشند. به گزارش ایسنا «سجاد سلیمانی» با بیان این‌که براساس دستورالعمل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و در راستای اجرای آیین‌نامه حمل‌ونقل دانش‌آموزی، رانندگان تاکسی متقاضی برای فعالیت در حوزه سرویس مدرسه باید مجوز سازمان تاکسیرانی داشته باشند، گفت: 

این رانندگان باید در سامانه «سپند» به آدرس  www.irtusepand.ir ثبت‌نام کرده و در کنار آن باید از سازمان تاکسیرانی مجوز دریافت کنند.  وی افزود: رانندگان متقاضی باید هرچه سریع‌تر برای ثبت‌نام در این زمینه اقدام کنند و پس از تکمیل اطلاعات در سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی، رانندگان می‌توانند با مراجعه به سازمان تاکسیرانی جهت دریافت برچسب سرویس مدارس اقدام کنند. این مسئول با اشاره به این‌که انتظار می‌رود امسال بیش از 5 هزار دستگاه انواع خودرو تاکسی در حوزه سرویس مدارس فعالیت کنند، گفت: تاکنون 650 نفر برای تشکیل پرونده و دریافت برچسب به سازمان تاکسیرانی مراجعه کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی افزود: اکیپ‌های نظارتی گشت مشترک پلیس راهور و بازرسی سازمان تاکسیرانی ‌‌با خودروهایی که فاقد برچسب سرویس مدارس‌هستند، ‌ برخورد قانونی خواهند کرد.  سلیمانی گفت: هر ساله شاهدیم برخی از والدین شخصا اقدام به قرارداد با رانندگان فاقد مجوز سرویس مدارس می‌کنند که این موضوع خلاف قانون است و در این باره با اداره کل آموزش و پرورش استان مکاتبه‌ شده است.

وی با بیان این‌که خودروهایی که فاقد برچسب سرویس مدارس باشند با توجه به اخذ دستور از مراجع ذی‌صلاح مدارک آنها اخذ و توقیف خواهند شد، افزود: در صورت روی دادن هرگونه حادثه مسئولیت به عهده شخص راننده و مدیر مدرسه است که باید در این زمینه پاسخگو باشند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید