• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 78985
+
-

رونمایی از ۴۰ محصول دانش‌بنیان تا پایان سال

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از رونمایی ۴۰ محصول دانش‌بنیان این استان تا پایان سال ‌جاری خبر داد. «حبیب ابراهیم‌پور» به ایرنا گفت: این محصولات در رشته‌های مختلف و از سوی شرکت‌ها و واحدهای فناور تولید و به مرحله ارائه به بازار رسیده است. 

وی افزود: پارک استان در بیش از ۱۴۵ واحد فناور فعال است و ۵۶ محصول آن تجاری‌سازی شده که 5 شرکت از این تعداد محصولات خود را صادر می‌کنند. ابراهیم‌پور با بیان این‌که پنجره واحد پارک با هدف ارائه عملکرد در ارتباط با فعالیت واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تدوین است گفت: این طرح تا ۲ ماه آینده فعالیت خود را در پارک علم و فناوری آغاز می‌کند.

این مسئول از فعالیت ۲ مرکز رشد تخصصی در این پارک خبر داد و افزود: مرکز رشد کشاورزی با ۱۴ واحد فناور و مرکز رشد گرمی مغان با ۱۲ واحد فناور از جمله مراکز رشد تخصصی استان است. مرکز رشد خلخال‌، پارس‌آباد‌، مشگین‌شهر و مرکز نوآوری نمین هم به زودی با هدف حمایت از افراد خلاق، صاحبان ایده، فارغ‌التحصیلان و نوآوران جوان از طریق ارائه خدمات پشتیبانی و مشاوره‌ای راه‌اندازی می‌شود. وی تأکید کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان از ۲۰ مورد به ۲۷ مورد رسیده که نسبت به 3 سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته ‌است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید